حضور وزیر نیرو در مجلس بدلیل خاموشی های نامنظم

رئیس مجلس گفت: کمیسیون انرژی با حضور وزیر نیرو جداول خاموشی را بررسی کند زیرا بی‌نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

به گزارش تحریریه، هادی بیگی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2 خرداد) قوه مقننه و  در تذکری شفاهی، گفت: آقای قالیباف همان‌گونه که اعلام کرده‌اند به صورت مسئله‌محور به موضوعات و عرصه مدیریت ورود می‌کنند و طی سال‌های گذشته این موضوع را چندین بار بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که کمیسیون انرژی به آن ورود کرده مسئله برق است زیرا این موضوع نگران کننده می باشد، ادامه داد: اگر اعلام کنیم که موضوع برق همانند یک بمب ساعتی طی سال‌های آینده عمل می‌کند، اغراق نکرده‌ایم.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: سالانه مصرف برق در کشور افزایش پیدا می‌کند اما تولید آن کمتر می‌شود، سال گذشته 58 هزار مگاوات و در سال جاری 57 هزار مگاوات برق تولید شده است و وزارت نیرو اعلام کرده که اعتبار لازم برای افزایش میزان تولید برق را ندارد.

بیگی با تأکید بر اینکه سران قوا و شورای عالی امنیت ملی باید ورود جدی به مسئله تولید برق داشته باشند زیرا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی نگران‌کننده‌ای دارد، خاطر نشان کرد: تا سال 1415 باید به میزان صد هزار مگاوات تولید برق دست پیدا کنیم در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر بیگی‌نژاد گفت: به دلیل اهمیت بحث انرژی در بودجه سال 1400، مجلس در زمینه سرمایه‌گذاری در تولید برق تصمیمی گرفت که در 40 سال گذشته بی‌سابقه بود و وزیر نیرو از این اقدام مجلس تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در حوزه انرژی به وظایف خود عمل کرده است، ادامه داد: در برنامه 5 ساله هفتم توسعه موضوع تولید برق در اولویت قرار می‌گیرد، از سوی دیگر مصارف غیرقانونی وجود دارد که وزارت نیرو باید برای جلوگیری از آن تدابیر لازم را اتخاذ کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس کمیسیون انرژی درخواست داریم تا در نشستی با حضور وزیر نیرو، جداول خاموشی را بررسی کند، بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

منبع: تسنیم

پایان/

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 10068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • a IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 0
      خود دولت استخراج بیتکوین داره بعد داری دنبال مقصر میگردی