پایان توانایی باروری مردان تا ۳ دهه

متخصصان اپیدمولوژی هشدار می دهند این احتمال وجود دارد تا سال ۲۰۴۵ مردان دیگر قادر به تولید اسپرم برای تولید مثل نباشند؛ در صورت مقابله نشدن با این خطر نسل بشر تا کمتر از یک قرن بعد منقرض خواهد شد.

به گزارش تحریریه، براساس گفت وگوهایی که تارنمای «Humans Are Free» با پزشکان و اپیدمی لوژیست ها انجام داده به این نتیجه رسیده است هشدارهای جدی در زمینه ناتوانی جنسی مردان تا کمتر از سه دهه بعد وجود دارد.

به گفته «شانا سوان» استاد پزشکی و بهداشت عمومی دانشکده ایکاهن در دانشگاه Mount Sinai در نیویورک، نگرانی عمده ای وجود دارد که عادات نامناسب ناشی از سبک زندگی در کنار هجوم سیل آسای مواد شیمایی به بدن که غدد درونریز را مختل می کنند، موجب آسیب های جدی به دستگاه تولید مثل انسان به ویژه مردان و کاهش توانایی باروری آن ها می شود.

این استاد دانشگاه اعتقاد دارد در سال ۱۹۷۳ تحقیقاتی در میزان توانایی تولید اسپرم در مردان ۳۸ ساله صورت گرفت که آن زمان اعلام شد به طور متوسط  ۹۹ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر انزال مردان خبر داده می شد اما تکرار همین تحقیق در سال ۲۰۱۱ بر روی مردان حکایت از کاهش شدید تولید اسپرم به حدود ۴۷ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر آن داشت. این میزان اکنون به مراتب کمتر شده است. 

این استاد دانشگاه تاکید دارد از همه جهات این توانایی به نحو قابل توجهی کاهش یافته است و نمی توان در مورد سرعت کاهش آن هم پیش بینی را انجام داد.

سوان در کتاب جدید خود با عنوان «شمارش معکوس» به تغییر روند رشد تولید مثل در زنان و مردان و چگونگی به مخاطره افتادن آینده نسل بشر پرداخت و عنوان داشت با ادامه این روند مردان تا سال ۲۰۴۵ دیگر قادر به تولید مثل نخواهند بود.

نخستین بار تارنمای Infowars متعلق به «الکس جونز» منتقد ساختار جهانی کنونی در ماه فوریه دیnگاه های دکتر سوان را به عنوان رستاخیزی برای بشریت رسانه ای کرد.

سوان اعتقاد دارد این چالش به واسطه عواملی قابل کنترل همچون کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی، چاقی و استرس تشدید می شود. هر چه تعداد رویدادهای استرس زا بیشتر می شود در چند ماه تاثیر خود را در میزان تولید اسپرم نشان می دهد. علاوه بر این عوامل دیگری همچون مواد شیمیایی مضر برای غدد درونریز در محیط زندگی هم بسیار تاثیرگذار هستند. البته جلوگیری از این عامل سخت است.

متخصصان اعتقاد دارند مواد شیمیای موجود در پلاستیک ها تاثیر بسیار عمیقی بر میزان تولید هورمون تستوسترون دارند. این مواد در بسیاری از مواد مصرفی انسان ها موجود هستند. به طور کلی هر فرآورده غذایی که در مسیر تولید و مصرف از میان لوله های پلاستیکی عبور می کند می تواند مواد مضر فوق را به بدن انسان ها منتقل سازد. سوان تاکید دارد استفاده نکردن از مواد غذایی فراوری شده به ویژه مصرف مواد اورگانیک سهم بسیار زیادی در جلوگیری از این حالت دارد.

محصولات آرایشی و مواد پاک کننده آن هم مملو از مواد شیمیایی هستند. مردان از هنگام جنینی و در داخل رحم مادرانشان در معرض این خطرات قرار می گیرند. مواد شیمیایی وارد بدن زنان می شوند و سپس در درون رحم به جنین و اندام های پسران منتقل می شوند و از قدرت باروری فرزندان پسر به شدت کم می کنند. اثرات آن در دو تا سه دهه بعد نشان داده می شود. 

این گزارش آمار به شدت نگران کننده ای را در مورد آینده بشر داده است: نرخ زاد و ولد در جهان نسبت به ۵۰ سال قبل نصف شده است. قدرت تولید اسپرم در مردان امروزه تنها به اندازه نصف پدربزرگ های آن ها است.

پایان/

۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 10144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 1
      بحران مردانگی!
    • مجید IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      0 0
      خدا خیرتون بده بیشتر در مورد عوارض واکسنها و پروپاگاندای کرونا مطلب بزارید
    • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      0 0
      باسلام. یکی از راهکارهای ممانعت از این مورد دوری گزیدن ازخوردن مواد غذایی سرد وکم انرژی و رو آوردن به غذاهایی که دارای انرژی فراوان است میباشد .