تحلیل بازار مسکن، رو به گرانی یا رو به ارزانی؟

تحلیل بازار مسکن نشان می دهد که بازار به سمت رونق در خرید و فروش حرکت نمی کند.

به گزارش تحریریه، تحلیل بازار مسکن نشان می دهد که تخلیه حباب این بخش در حال تکمیل است که با کاهش بیشتر نرخ ارز به نقطه نهایی خواهد رسید. این روند از پاییز سال گذشته آغاز شده و تاکنون با شیب ملایم ادامه پیدا کرده است.

مسکن در دو سال آتی نمی تواند شاهد افزایش قیمت باشد و همچنانکه میز بازار تحریریه به کرات تحلیل کرده است، نقدینگی برای ایفای نقش ویرانگر خود اگرچه قدرت کافی؛ در آینده نزدیک؛ دارد، اما تخریب را از بخش مسکن آغاز نمی کند و معمولا آخرین ایستگاه آن بخش مستغلات است.

آرامش بازارها از جانب ماشین خلق پول شبکه پولی که از 3 سال پیش با قدرتی بی سابقه اغاز به کار کرده است ادامه پیدا می کند و مدیریت بانک مرکزی در دوران همتی باعث نزدیک شدن دوران های جهش قیمتی شده است و می توان تصور کرد که در صورت متوقف نشدن این وضعیت شاهد پیوستگی زمانی تورم های بالا و بدون ایجاد وقفه زمانی مانند 25 سال گذشته خواهیم بود که معمولا هر 6 سال یک بار اتفاق می افتاد.

علیرغم تهدید خلق پول گسترده و مستمر؛ پیش بینی می شود که سکون در بازار مستغلات تا 1402 ادامه پیدا کرده و در صورت موفق نشدن دولت بعد به کنترل نقدینگی، شاهد بازگشت تورم بالا(یا بعبارت بهتر ادامه تورم بالا)باشیم و در صورت توفیق دولت آینده در کنترل تورم، باید مجددا به تحلیل شرایط پرداخت.

بررسی میدانی بازار هم نشان می دهد که هم اکنون مشتری کافی وجود ندارد و با 20 درصد زیر قیمت متوسط هم به سختی می توان خریدار یافت. خریدارانی که عمدتا مصرف کننده نهایی نیستند و با تصور اشتباه ادامه گرانی در بازار مستغلات و به نیت سفته بازی وارد این بازار شده اند.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 10158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =