بزرگترین خط قرمز جهانی در شبکه های مجازی چیست؟

برخی شبکه های اجتماعی و رسانه های جریان ساز در حال تقدس بخشیدن به واکسن کرونا هستند؛ شرکت هایی همچون فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب صداهای مخالف را که به ناگفته های این ویروس و پشت پرده آن می پردازند به حاشیه می راند یا آن را حذف می کند.

به گزارش تحریریه، سانسور جهانی و گسترده کرونا در رسانه های جریان ساز و شبکه مجازی پرنفوذی همچون فیسبوک و یوتیوب نه تنها صدای رسانه های مستقل را در آورده است بلکه حتی برخی کارکنان این بنگاه ها را هم به افشاگری واردار کرده است.

تارنمای « TECHNOCRACY.NEWS» در گزارشی نوشت، دو افشاگر یا به بعبارتی سوت زن اعلام کردند تکنوکرات های فعال در فیسبوک در حال تبانی در زمینه واکسن هستند. آن ها با همکاری نزدیک بیگ فاراما یا شرکت های بزرگ دارویی تلاش می کنند تا واکسن های ژنتیکی را که هنوز به طور کامل آزمایش نشده اند و جواب خود را پس نداده اند برای کل جهان تبلیغ و تجویز کنند.

آن ها سعی دارند تا با از بین بردن تردیدها نسبت به واکسن منافع این بنگاه های بزرگ تکنولوژیکی را تامین کنند. به همین دلیل آن ها تلاش دارند تا نشانه های دلسرد کننده نسبت به واکسن و اثربخشی آن را حتی اگر به صورت غیرمستقیم هم باشد، کمرنگ کنند. در این راستا نظرات واقعی کاربران که نشان دهنده حقیقت است بازتاب داده نمی شود. در صورت مغایرت نظرات افراد با خواسته سیستم، این نظرات از دید عموم پنهان و سپس محو می شود.

یکی از افراد در داخل شرکت فیسبوک فاش کرد که هدف و تبلیغات بر ارائه این روایت از واکسن تمرکز دارد که «واکسن دریافت کنید، برای شما خوب است و همه باید آن را بگیرند. اگر شما واکسن تزریق نکنید، منزوی می شوید».

یک تکنیسین در مرکز داده های شرکت اسناد گوناگونی را حاوی جزئیات الگوریتم ۱.۵ درصد از نزدیک به ۴ میلیارد کاربر فیسبوک و اینستاگرام در سراسر جهان افشا کرده است.

هدف همه اقدامات فیسبوک و شرکت های تابعه آن است که تردیدها در مورد واکسن (VACCINE HESITANCY) کاهش یابد. آنها حتی سعی می کنند تا با کنترل و سپس ارسال محتواهای هدفمند به صفحه شما، همه چیز را مهار کنند.

طبق این گزارش هدف اصلی طرحی که توسط چند کارشناس فیسبوک نوشته شده این است که نخست، محتواهای خاصی که می توانند واکسیناسیون را کم اثر نشان دهند یا تمایل به آن را کاهش دهند شناسایی و طبقه بندی کنند.

فیسبوک همچنین یک سیستم نمره دهیِ امور تردیدافکن نسبت به واکسن(VACCINE HESITANCY) برای محتواهای خاص برقرار کرده است. این شرکت همچنین نهادی را ایجاد کرده تا لحن پست های ارسالی را بررسی و در قالب حساس یا هشدار دهنده طبقه بندی و انتخاب کند و سپس به صورت غیرقانونی این نظرات را حذف کند یا تغییر دهد.

جالب اینجاست که چند روز قبل اتفاق مشابهی برای «بررسی های رسانه ای تحریریه» نیز رخ داده است. یوتیوب یکی از محتواهای این مرکز رسانه ای را که به موضوع پیشگیری و تاحدودی درمان بیماری کووید ۱۹ از طریق طب سنتی کشورمان می پرداخت از صفحه تحریریه حذف کرد. مهمتر آنکه یوتیوب در اقدامی تامل برانگیز با ارسال اخطاری شدیدالحن این صفحه را به مدت یک هفته مسدود و اعلام کرد که اطلاعات را صرفا باید از سایت سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد!

پایان/

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 10176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =