رولز رویس برقی از راه رسید

رولز رویس خودروی الکتریکی گرانقیمت خود را برای استفاده ثروتمندان پیش فروش کرد.

به گزارش تحریریه، شرکت خودروساز لوکس رولز رویس اعلام کرد در حال تحقیق بر روی یک وسیله نقلیه کاملا تازه ای با عنوان سایه خاموش (SILENT SHADOW) است. نکته جالب اینجاست که این خودروساز برجسته انگلیسی خودروی برقی برای مشتریان فوق العاده ثروتمند خود را هنوز نهایی نکرده است.

«بلومبرگ» در گزارشی عنوان داشت مدیر اجرایی رولز رویس در گفت وگویی درحالی که نمی نتوانست خوشحالی خود را پنهان کند تاکید کرد تاریخ ارائه این مدل خودرو به بازار هنوز یک راز است اما مطمئن باشید که این خودروی جدید کاملا متفاوت خواهد بود.

مهندسان این خودروساز لوکس می گویند برای باتری این ماشین و به ویژه صدای موتور که نشانه بارز یک رولز رویس است هم راه کارهایی اندیشیده شده است. برخی کارشناسان بازار می گویند خودروسازان خاص می خواهند برای ماشین های الکتریکی که در واقعیت بی صدا یا کم صدا هستند دستگاهی را تعبیه کنند که صدایی شبیه خودروهای کلاسیک هر برند را تولید کند.

نکته جالبی که از سوی مدیران فروش رولز رویس فاش شد این است که به رغم همه گیری کرونا و رکود در بسیاری از بازارها اما این شرکت قادر شد در سه ماهه سوم سال گذشته سفارشات بیشماری را بگیرد و تقریبا همه تولیدات خود را پیش فروش کند. هنوز قیمت نهایی این خودروی گرانقیمت مشخص و اعلام نشده است.

البته شرکت بی ام دبلیو اعلام کرده است پیش از این خودرویی را با نام تجاری سایه خاموش در آلمان به ثبت رسانده است. در واقع این ماشین یک نشان تجاری هم رده با دیگر خودروی تولیدی آن با نام «سایه نقره ای» بوده که در سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ فروخته می شد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 10236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =