یک مقام ارشد دولتی طرفدار رمز ارز شد

درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته رشد خوبی داشت، که یک سوم از این رشد مرهون فناوری های نوین است. وزیر اقتصاد همچنین معتقد است، امکان دور زدن تحریم با رمز ارزها وجود دارد.

به گزارش تحریریه،‌ فرهاد دژپسند در آیین رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری (سند باکس) بازار سرمایه و طرح مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال گفت: اگر بخواهیم سهم خود را در اقتصاد بین الملل باز پس بگیریم، باید در مسیر اقتصاد هوشمند قرار گرفته و حتما نظام تجارت خود را متحول کنیم.

باید در مقابل تحولات سریع دنیا و موج تغییرات، بجای مقاومت خشک و بی روح، مدیریت و قاعده گذاری مناسب داشته باشیم.

اگر روند، سرعت و تمرکز ما بر روی اجرای پروژه اقتصاد هوشمند که از دهه ۸۰ شمسی تحت عنوان برنامه "تکفا" در حاشیه برنامه سوم توسعه کلید خورد، همانگونه حفظ شده بود، امروز دیگر ما بجای دولت الکترونیک، باید در مورد دولت هوشمند حرف می زدیم.

به گفته وزیر اقتصاد، حرکت ما به سمت تحقق دولت الکترونیک و تحقق اقتصاد هوشمند، در سه سال اخیر، سرعت گرفته و تمرکزمان زیادتر شده است؛ کما اینکه شاهدیم شخص رییس جمهور جلسات شورای عالی فنآوری اطلاعات را مدیریت می کند و از دست اندرکاران، گزارش گیری می کند.

اگر تجارت الکترونیک را به تجارت موبایل و تجارت هوشمند تبدیل کنیم، می توانیم گام های قابل توجهی در شرایط ظالمانه تحریم ها برداریم.

وی ادامه داد،‌ با گام هایی که ظرف سال‌های اخیر برداشته شد، سهم تجارت الکترونیکی در GDP ( تولید ناخالص داخلی اقتصاد) کشور طی ۲ سال اخیر رشد ۲/۴ برابری داشت.

درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته رشد خوبی داشت، که یک سوم از این رشد مرهون فناوری های نوین است که نشان می دهد اگر بتوانیم اقتصاد هوشمند را به طور کامل پیاده کنیم درآمدهای مالیاتی کشور رشد بیشتری خواهد داشت و جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته خواهد شد.

پروژه اقتصاد هوشمند، با تغییر وزیر متوقف نمی شود؛ زیرا یه "الزام" محیطی است و نه یک "انتخاب".

دژپسند در خاتمه گفت: تا مرداد ماه سال‌جاری  از شش پروژه جدید در حوزه اقتصاد هوشمند رونمایی خواهیم کرد.

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 10303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =