نیمه ترسناک بازار کریپتو

پس از مدتی رکود، اکنون سود حساب های کریپتو در حال رشد است و همین امر احتیاط و دقت برای ورود به این بازار را برجسته می سازد.

به گزارش تحریریه، نشریه «فوربس» در گزارشی نوشت بازار ارزهای رمزنگاری شده دارای افت و خیز هستند و همین امر سود آوری از نوسان آن را جذاب کرده است. دو درصد تغییر در نرخ قیمت ها اکنون یک اتفاق معمول در این بازار است.

طبق نوشته نشریه آمریکایی، در اقتصادی که نرخ بهره به صورت مصنوعی سرکوب می شود و دیگر دارایی ها در اوج یا نزدیک به اوج معامله می شوند، تصور کسب درآمد با نرخ های بیشتر باعث هجوم سرمایه گذاران به یک حوزه جدید همچون رمز ارزها می شود. گسترش سریع این تقاضا باعث تغییر قیمت ها هم می گردد. این رشد سریع بازده باعث جذابیت بیشتر سرمایه گذاری می شود.

حال افرادی که وارد این حوزه جدید می شوند باید به نکات زیر توجه کنند:

ریسک تمرکز: این ریسک تفاوت چندانی با سرمایه گذاری های سنتی در موسسات و کارگزاری های فعلی ندارد اما توجه داشته باشید برای افتتاح یک حساب باید اطلاعات کاملی از این حوزه و قواعد مربوط به آن کسب شود.

هزینه ها و توازن: معمولا هزینه هایی به معاملات رمزنگاری شده پیوست شده است. اینکه در بسیاری از کارگزاری ها کامزد صفر در نظر گرفته می شود، می تواند برای سرمایه گذاران غافلگیرکننده و حتی اغواکننده باشد. حال آنکه اکثر بنگاه های در مورد میزان معاملات صورت گرفته ممکن است هزینه هایی را به شما تحمیل کنند.

پرداخت های متفاوت: اگرچه در سازمان های معاملاتی رمز ارزها حداقل موجودی مطرح نیست اما مبالغی که سپرده گذاری می شوند می توانند بر نرخ بازدهی تاثیر بگذارند. ممکن است ارزش بالاتر رمز ارز یک سازمان خاص، سودآوری پائین تری را داشته باشد. 

نرخ متغیر: نرخ های بالاتر بازدهی از جمله مهمترین دلایل توجه به فضای رمرزنگاری و جلب جریان سرمایه گذاری است. با تغییر و تحول در بازار ممکن است نرخ بهره هم دگرگون شود و افزایش یا کاهش یابد. بنابراین سرمایه گذاران باید نرخ بهره و دیگر مولفه های کلان بازار را هم به صورت دوره ای بررسی کنند.

شکل پرداخت: این امر یکی از عوامل مهمی است که نحوه دسترسی شما به سود کسب شده را مشخص می کند. آیا پرداخت ها به صورت وجوه واریزی اولیه هستند یا خیر؟ این موضوع باید دقیقا توسط سرمایه گذار تحقیق شود زیرا ممکن است با تغییر شرایط بازار این موضوع نیز تغییر کند.

توانایی سرمایه گذاران در به دست آوردن سود و درآمد از سپرده های رمزنگاری شده نیازمند دقت نظر کافی است اگرچه این ابتکار نوین موجب افزایش توجه و سرمایه گذاری بیشتر شده است اما ارزهای دیجیتال مانند سایر اشکال سرمایه گذاری نیستند.

همچون سایر موسسات باید پیش از هر اقدامی به صورت کامل مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرند و یا شاید هم بیشتر.

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
کد خبر: 10344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =