موبایل هایی در نقش کیف پول

باوجود نوسانات شدید یکی دوماه اخیر بازار رمز ارزها تحلیلگران آینده روشنی را برای این عرصه پیش بینی می کنند و حتی اعتقاد دارند تلفن های همراه شهروندان درآینده به کیف پول های رمزنگاری شده ای تبدیل می شوند که جای حساب های بانکی را می گیرند.

به گزارش تحریریه، با وجود اینکه قیمت ارزهای رمزنگاری شده حتی با افزایش علاقه سرمایه گذاران معتبر و موسسات مالی قدیمی به عرصه رمزنگاری بسیار بی ثبات است، باز هم  محصولات و خدمات رمزنگاری جدیدی وارد بازار شده‌است.

بدون شک رمزنگاری موضوعی فراتر از ذهن است. در میان نوسانات اخیر، ما می پرسیم که آیا رمزنگاری ها می توانند و باید یک کلاس دارایی نهادی محسوب شوند. «مایکل نووگراتز» مدیرعامل «گلکسی دیجیتال» و یکی از بنیانگذاران «گلکسی دیجیتال ال پی» (Galaxy Digital LP) است که یک بانک تجاری متمرکز بر رمزارزهای موجود در نیویورک می باشد. او در پاسخ به این سوال می‌گوید: بله؛ این واقعیت که توده ای مهم از سرمایه گذاران معتبر با رمزنگاری ها درگیر هستند، این مساله را تقویت کرده است.

در ادامه بخشی از اظهارات مدیرعامل گلکسی دیجیتال درباره آینده ارزهای دیجیتال آمده است.

 گلکسی چگونه در عرصه رمزارزها سرمایه گذاری می کند؟

 نووگراتز: گلکسی دیجیتال مانند یک بانک سودده کار می کند و به یک تجارت تقریبا کامل برای دارایی های دیجیتال و جوامع فناوری بلاک چین تبدیل شده است. درگیر شدن در سراسر اکوسیستم برای ما مهم است، این یعنی ما می توانیم در جایگاهی برای کمک به رشد صنعتی که معتقدیم شیوه زندگی و کار در سطح جهانی را متحول کند، قرار بگیریم. ما صاحب سکه و تجارت هستیم، یک تجارت بزرگ داریم و در دنیای مجازی سرمایه گذاری می کنیم که نه توسط امور مالی، بلکه توسط مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

ما اعتقاد داریم که شما با حضور در این عرصه چیزهای زیادی یاد می گیرید و به همین دلیل ما این شرکت را راه اندازی کردیم تا ضمن ایجاد نسل بعدی شرکت های خدمات مالی، در مورد فضای رمزنگاری اطلاعاتی کسب کنیم و آن را با مشتریان نهادی خود به اشتراک بگذاریم.

اگر اکوسیستم رمزنگاری با سیستم مالی سنتی در هم نپیوندد، می تواند زنده بماند؟

 نووگراتز: نه. نهادها باید مشارکت کنند زیرا بیشترین پول را در جهان دارند و در واقع یک رابطه همزیستی بین این دو وجود دارد. مدل مشاوره ای که گلکسی از آن برخوردار است از این جهت مهم است که بسیاری از افراد وقت ندارند که آموزش های لازم را برای اینکه تبدیل به یک سرمایه گذار در این عرصه شوند، ببینند. و همانطور که مشاوران مالی سنتی و مدیران دارایی این موضوع را درک کرده و چون آموزش های لازم را دیده اند، تبدیل به راهنما و مشاوران رمزپایه می شوند؛ به این ترتیب افراد بیشتری را وارد سرمایه گذاری در این بخش می کنند که این امر برای آینده رمزنگاری کلیدی است.

تجارت انتقال پول برای موسسات مالی قدیمی حاشیه سود بسیار بالایی دارد که در معرض تهدید سیستم های پرداخت جدید است. سیستم های جدیدی که سریعتر، شفاف تر و ارزان تر هستند. فیس بوک با سیستم پرداخت مبتنی بر دلار خود و دولت چین با سیستم پرداخت خود روانه بازار می شود و پول های ثابت نیز در حال جلب توجه هستند.

در برهه ای از زمان، من معتقدم تلفن های ما به کیف پول های رمزنگاری شده ای تبدیل می شوند که جای حساب های بانکی را می گیرند. رقابت برای دیدن اینکه چه کسی بر پرداخت ها تسلط دارد، همزمان با رقابت بین بورس ها و بازارهای مشتقه آغاز می شود. بنابراین سوال این است که بانک ها با چه سرعتی رقابت می کنند؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 10371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =