واکسن کرونا نزنید از ویزا خبری نیست

دولت فرانسه قانونی را وضع کرد که براساس آن افراد واکسینه شده اروپایی و از برخی کشورها بدون ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا می توانند به این کشور رفت و آمد داشته باشند.

به گزارش تحریریه، مقام های دولتی فرانسه اعلام کردند قرار است از روز ۹ ژوئن قانونی به اجرا در بیاید که به مسافران واکسینه شده در اتحادیه اروپا اجازه سفر راحت را می دهد. کاخ الیزه تلاش دارد تا قبل از آغاز تعطیلات تابستانی، محرکی را برای بخش گردشگری خود که یک سال سخت را پشت سر گذاشت، فراهم بیاورد.

بر اساس این قانون کشورها به سه دسته تقسیم خواهند شد. تمام اعضای اتحادیه اروپا در فهرست سبز قرار می گیرند و شهروندان آن می توانند با اثبات واکسینه شدن خود بدون محدودیت سفر کنند. در این فهرست کشورهای استرالیا، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی هم قرار دارند.

ایالات متحده، کانادا، انگلستان و بسیاری از کشورهای جهان در فهرست نارنجی دسته بندی شده اند و مسافران علاوه بر مدارک واکسینه باید نتیجه منفی آزمایش پی.سی.آر خود را نیز ارائه کنند.  افرادی که واکسن تزریق نکرده اند باید یک هفته قرنطینه شوند.

کشورهای برزیل، هند و آفریقای جنوبی در فهرست قرمز پاریس قرار دارند و در مورد آن ها قوانین سختگیرانه پیشین اعمال می گردد.

این قانون همزمان با تسریع روند واکسیناسیون در فرانسه اجرایی می شود و پاریس تلاش دارد هماهنگی هایی را در اجرای این قانون در سراسر اروپا صورت بدهد.

متخصصان می گویند اگرچه این قانون مسافرت را برای پاریس آسانتر جلوه می دهد اما تا زمانی که بازدیدکنندگان از ایالات متحده، هتل ها و رستوران ها خود را با شرایط ایمن سازگار نکنند چندان نمی تون به آینده بیماری و رونق گردشگری امید داشت.

چیزی که در این قانون به صورت تلویحی به آن اشاره شده ویزا یا پاسپورت کرونایی است که در آن بر لزوم واکسیناسیون تصریح می شود. وزیر حمل و نقل فرانسه می گوید کشورهای عضور اتحادیه اروپا گواهینامه های معتبری را در زمینه ایمنی در مقابل بیماری از طریق تزریق واکسن صادر می کنند.

پایان/

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 10374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =