ایلان ماسک، مردم و بازار رمز ارز را بازی می دهد

تحلیلگران و فعالان بازار رمز ارزها اعتقاد دارند ایلان ماسک با پیام ها و خبرهای خود جهان و بازار رمز ارز را متلاطم می کند و بازی می دهد.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری رویترز در تحلیل انتقادگونه از اقدامات برخی افراد در بازار رمرز ارزها نوشت، بیت کوین روز گذشته پس از آنکه «ایلان ماسک» مالک تسلا دوباره در مورد آن متن هایی را مخابره کرد، ۴ درصد سقوط کرد. وی اینبار هم چند توئیتی را منتشر کرد که به نظر می رسید به انتقاد از ارزهای رمز نگاری شده می پرداخت.

جایگاه قابل توجه تسلا در بیت کوین و پیروان گسترده شخص ماسک بازار کریپتوکارنسی ها را به حاشیه ای برده است که هر توئیتی که وی منتشر می کند باعث تغییر قیمت و روندهای بازار می شود. وی در یکی از پیام های خود برای هشتگ بیت کوین ایموجی قلب شکسته و تصویر مجادله یک زن و شوهر برای تصمیم به جدایی فرستاد و همین امر بازار بیت کوین را دچار نوسان دیگری کرد.

ماسک با ارسال یک پیام تصویری در مورد جدایی و ارسال پاسخ «خوب» (nice)، چنان وانمود کرد که ارز رمزنگاری شده رقیب بیت کوین یعنی «دوج کوین» را که به وسیله «کوین بیس» ارائه می شود، دنبال می کند. 

Bitcoin slides 5% after Elon Musk hints at a potential split with the  popular cryptocurrency in a tweet with a broken-heart emoji

البته هر فردی می تواند برداشت خود را از این پیام های تصویری و نوشتاری ارائه دهد زیرا دقیقا معلوم نیست در هر یک از آن ها دقیقا به چه چیزی اشاره می شود.

ماسک پیش از این گفته بود که تسلا بیت کوین خود را نخواهد فروخت اما توئیت های وی به آن اندازه کفایت می کرد که بازار بی رمق و ناامید این رمز ارز را پس از سقوط سنگین ماه می، متلاطم تر کند.

«بابی اونگ» فعال بازار و بنیانگذار تارنمای تحلیلی « CoinGecko» اعتقاد دارد «ایلان ماسک در حال بازی دادن به جامعه است».

سقوط روز جمعه بیت کوین، قیمت این رمز ارز را به بیشتر از ۳۷ هزار دلار رساند که کمتر از میانگین ۲۰ روزه این رمز ارز است و برخی از سودهایی را که هفته گذشته کسب شده بود کاهش داد. اگرچه هنوز نسبت به بدترین آمار هفته گذشته خود اندکی بهتر است.

ماسک یکی از مروّجان اصلی رمز ارزها بود اما از زمان تعلیق برنامه های شرکت تسلا برای پرداخت ها و خرید اتومبیل از این شرکت، اوضاع بیت کوین خراب شد. سهام تسلا هم از زمانی که ماسک خبر خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین را در ماه فوریه فاش کرد، رشد کرده بود اما اکنون ارزش آن یک سوم کاهش یافت. بیت کوین هم حدود ۴۰ درصد دوره اوج یعنی زمانی است که قیمت آن به بیشتر از ۶۴ هزار دلار رسیده بود.

«اتریوم» دومین رمز ارز مهم نیز از تحولات بی تاثیر نماند و روز جمعه ۴ درصد کاهش داشت و به ۲۷۵۰ دلار رسید اما با این حال برای دومین هفته متوالی رشد داشت.

روند دوج کوین اما در ماه های اخیر به دلیل نظرات ماسک متفاوت بود و به یک ارز دیجیتال چند ده میلیارد دلاری تبدیل شده است با این حال این ارز دیجیتال روز جمعه در مرز ۰.۴ دلار تقریبا ثابت ماند.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 10403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      3 0
      تحلیلگران اندازه گاو حالیشون نیست