چشمان نگران 140 میلیون نفر به سقوط بیت کوین

تحلیلگران اعتقاد دارند اکنون بیشتر دولت ها و سیاست گذاران پولی هزینه خود را از طریق کسری بودجه تامین مالی می کنند و تا زمانی که این پیش زمینه بزرگ و سیاسی ادامه دارد رمزارزها و در صدر آن ها بیت کوین در چرخه مقبولیت عمومی باقی می ماند.

به گزارش تحریریه، اخبار مربوط به سرکوب های نظارتی قیمت ارزهای رمزنگاری شده را بسیار ناپایدار کرده است، همچنین نگرانی های زیست محیطی و نظارت دقیق بر مالیات حتی با وجود افزایش علاقه به دارایی های رمزنگاری از طرف سرمایه گذاران معتبر و موسسات مالی قدیمی، موجب شده تا رمزارزهای جدیدی پا به عرصه وجود بگذارند.

در میان همه رمزارزها، بیت کوین یکی از ارزهای مطرح در این عرصه به شمار می رود که طبق نظر برخی از کارشناسان قیمت آن یک حباب است. برخی دیگر اما بر این باورند که ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین جای پیشرفت زیادی دارند و باید منتظر افزایش ارزش آنان بود.

در حالی که بیت کوین کمتر از یک سال قبل حدود ۱۰ هزار دلار بود اما در یکی دو ماه اخیر به فراتر از ۶۰ هزار دلار رسید اما با افتی شدید اکنون به حدود 32 هزار دلار کاهش یافته است.

«مایکل نووگراتز» مدیرعامل «گلکسی دیجیتال» بانک تجاری متمرکز بر رمزارزهای موجود در نیویورک است که درباره ارزش منطقی بیت کوین می گوید: این ارز دیجیتال یک روش واقعا مناسب برای حفط ارزش دارایی است. یکی از مهمترین دلایلی که اخیرا مردم را جذب سرمایه گذاری در بیت کوین کرده این است که آنها نگران ناپایداری و عدم تعادل در سیاست های پولی و مالی هستند که در نهایت موجب ایجاد تورم می شود. این نگرانی به این زودی ها برطرف نخواهد شد.

اکثر آمریکایی ها طرفدار پرداخت هزینه دانشگاه برای افرادی هستند که خانواده هایشان سالانه کمتر از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند. «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده فقط نیمی از بسته مالی ۱.۹ میلیارد دلاری را مستقیما به افرادی که به آن نیاز داشتند، داد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. نسخه ای از درآمد پایه جهانی (UBI) در حال آمدن است؛ این روش ممکن است UBI نامیده نشود اما بخش زیادی از سرمایه تبدیل به مالیات خواهد شد و در اختیار کارگران قرار خواهد گرفت. هیچ یک از این موارد از نظر مالی عاقلانه نیست اما هیچ الزام سیاسی وجود ندارد که بگوید دست از دادن پول تو جیبی به مردم بردارید.

حتی قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹، کسری بودجه زیاد بود اما اکنون دیوانه کننده است. سیاست گذاران پولی تمام هزینه هایی را که دولت نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان می خواهد صرف کند، از طریق تامین مالی فراهم می کنند. بنابراین دلیل اصلی ورود همه به بیت کوین همان دلیل ورود به طلا است، طبق همین پیش زمینه روند تمایل مردم به سرمایه گذاری در بیت کوین شکل گرفته است. بنابراین تا زمانی که آن پیش زمینه بزرگ و سیاسی ادامه پیدا کند و رمزنگاری در چرخه مقبولیت عمومی باقی بماند، بیرون آمدن از این عرصه دیوانگی است.

نووگراتز درباره اینکه چرا بیت کوین با وجود اینکه هیچ درآمد و کاربرد دیگری ندارد بازهم دارایی خوبی است، می گوید: بیت کوین یکی از معدود دارایی های حفظ ذخیره ارزش یکسان در جهان است. این بیشترین دارایی توزیع شده خارج از دلار و یورو در تاریخ است. ۱۴۰ میلیون نفر بیت کوین دارند و برخلاف طلا این دارایی به راحتی ذخیره و حمل می شود. از نظر ما بیت کوین جایگاه اجتماعی پیدا کرده و ارزشمند شده است. هیچگاه برند موفق تری در این مدت کوتاه ایجاد نشده است. مثال بیت کوین مانند این است که آنها کودک را در رودخانه شناور کردند و جامعه کودک را بزرگ کرد و ارزش آن به مقدار کنونی رسیده است.

امروزه این ارز دیجیتال توسط افرادی شاخص معتبر شناخته شده است و اعتماد به آن اوجود دارد. بنابراین جهانیان به این نتیجه رسیده اند  که افراد برجسته معتقدند بیت کوین محل مناسبی برای ذخیره ارزش است. برخی مردم هنوز انتقادات سرسختانه ای علیه آن دارند اما هر بانکی که ما از آن اطلاع داریم در حال ایجاد یک کانال ثروت برای رمزنگاری است، ۱۴ نهاد دارای صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)هستند و اکثر شرکت های فناوری در کیف پول و رابط کاربری خود بیت کوین می سازند. اینکه فکر کنیم افراد اندکی به بیت کوین اعتقاد دارند منطقی نیست.

پایان/

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 10431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =