دوج کوین سقوط می کند، اما بیت کوین خیر، چرا؟

مشاوران مالی می گویند آینده رمزارزها به اندازه زیادی به تصمیم دولت ها بستگی دارد؛ کنترل چاپ پول، مهار تورم و کاهش کسر بودجه می تواند در شکل دهی به دنیای کریپتوکارنسی ها نقش اساسی داشته باشد اما شرایط در کل برای بیت کوین می تواند متفاوت باشد.

به گزارش تحریریه، «مایکل نووگراتز» مدیرعامل «گلکسی دیجیتال» بانک تجاری متمرکز بر رمزارزهای موجود در نیویورک معتقد است که همه رمزارزها نمی توانند در عرصه رقابتی ارزهای دیجیتال ماندگار بمانند یا به مرور زمان ارزشمند شوند. به عنوان نمونه به باور وی «دوج کوین» یک دارایی بسیار پر مخاطره و ریسک آن بسیار بیشتر از بیت کوین است.

وی افزود: این رمز ارز احتمالا زیاد ماندگاری ندارد زیرا هیچ موسسه ای آن را خریداری نمی کند و در برخی موارد خرده فروشان سود خود را از دست می دهند.

دوج کوین به عنوان یک شوخی به دو دلیل شروع به رشد کرد. اولین و مهمترین آن، قبیله گرایی در جامعه سرمایه گذاران است. این همان چیزی است که ما در افزایش ارزش «گیم استاپ» مشاهده کردیم. سهامی که توسط جامعه سرمایه گذاران جوانی هدایت می شود که از طریق برنامه های تجاری و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به عنوان بازیکن مالی توانمند شده اند. دوم، اینکه حفظ ارزش دارایی در بخش های جدید خودنمایی می کند زیرا دولت پول زیادی چاپ می کند که باعث دامن زدن به تورم  شده و مردم را وادار می کند که برای حفظ ارزش دارایی خود آن را در این بخش ها سرمایه گذاری کنند.

 مهم این است که هنگام فکر کردن در مورد برخی از رمز ارزها و دارایی هایی مانند گیم استاپ این را به خاطر داشته باشید که این دارایی ها پتانسیل کوتاه مدتی برای رشد را دارند اما ماندگاری طولانی مدت ندارند.

جالب اینجاست که ایلان ماسک مالک شرکت تسلا هم مدتی است که به تبلیغ دوج کوین می پردازد. پیام ها و تبلیعات وی باعث مطرح شدن این رمز ارز و افزایش نسبی ارزش آن شده است.

نووگراتز با اشاره به مواردی که باعث می شود اشتیاق برای این کلاس دارایی کاهش یابد می گوید: من مطمئن نیستم که چه چیزی باعث کاهش اشتیاق برای ایجاد اکو سیستم وسیع‌تر در این کلاس دارایی می‌شود. اما حداقل برای بیت کوین، بزرگترین خطر در این چرخه به گفته «ری دالیو» میلیاردر آمریکایی و موسس شرکت «بریج واتر» کاهش بدهی ها به صورت مطلوب است.

اگر بانک فدرال با موفقیت این روند را متوقف کند، نقدینگی را پس بگیرد و اقتصاد را به اندازه کافی آرام کند تا اطمینان حاصل شود، تورم مهار و کسری بودجه کاهش می یابد، به این ترتیب انگیزه ذخیره ارزش کاهش خواهد یافت. اما این سخت ترین موقعیت در عرصه کلان است که سیاست گذاران تاکنون با آن برخورد کرده اند و فقط روزنه امیدی کوچک برای درست کردن این اوضاع وجود دارد. بنابراین، حتی اگر این کار را انجام دهند، بیت کوین به فراموشی سپرده نخواهد شد.

به نظر شما چرا طلا در این سال یک دارایی متوسط بوده اما بیت کوین به طور کلی یک دارایی عالی بوده است؟ چون طلا در چرخه انتخاب نیست و این بیت کوین است که در این چرخه حضور دارد. 

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 10432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =