چرخش انرژی در اروپا با پروژه «نورد لینک»

آلمان و نروژ قرارداد انتقال 1400 مگاوات برق سبز در سال را امضا کردند.

به گزارش تحریریه، کابل انتقال برق پروژه نورد لینک به طول ۶۲۳ کیلومتر و ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات (معادل عملکرد یک نیروگاه هسته‌ای) رسما افتتاح شد. این کابل دریایی رسما آلمان و نروژ را به هم متصل می‌کند. قرار است نورد لینک بسته به نیاز دو کشور، برق سبز آنان را تأمین ‌کند.

آندراس فایشت معاون وزیر اقتصاد آلمان در خصوص این پروژه اظهار داشت: «مزیت پروژه این است که وقتی نروژ مقدار زیادی برق سبز دارد، ما آن را به قیمت مناسب از این کشور دریافت می‌کنیم. برای مثال وقتی برف‌ها ذوب می‌شوند و نیروگاه‌های برق آبی نروژ برق زیادی تولید می‌کنند. البته نروژ نیز می‌تواند بهره‌مند شود. به خصوص هنگامی که آلمان از باد و خورشید، برق زیادی در اختیار دارد تا آن را به نروژ صادر کند. از این حیث، فناوری دو کشور به بهترین وجه مکمل یکدیگر هستند.»

باید توجه داشت چرخش انرژی یک چالش برای اپراتورهای شبکه در اروپا است؛ چرا که باد و خورشید به شدت متغیرند. آندراس کولمان از آژانس انرژی آلمان (dena) معتقد است: «هرچه نقاط اتصال مرزی بیشتر و مبادلات بیشتری بین کشورهای همسایه در داخل اروپا داشته باشیم، همانقدر جریان برق به کشور بی‌دردسر خواهد بود. این امر بر امنیت تامین انرژی، توازن حامل‌های مختلف انرژی و همچنین قیمت‌ها تأثیرگذار است. این وظیفه مهمی است که باید سریعتر از آنچه که الان در حال انجام است، محقق شود.»

منبع: کانال اورآسیاپست

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 10524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =