برقراری مجدد یارانه نقدی

بستر قانونی ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید از سوی مجلس فراهم شده و هفته گذشته ایین‌نامه اجرایی آن ابلاغ شد.

به گزارش تحریریه،‌ رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها معقتد است، تفاوت قانون امسال با سال قبل این است که قرار بود سه دهک پردرآمد حذف شود که امسال نشد و فقط ثبت‌نام جدید ذکر شده است. بنابراین این اقدام از سوی مجلس در قانون آورده شد و شائبه انتخاباتی کنار می‌رود. بستر قانونی ثبت‌نام یارانه‌بگیران جدید از سوی مجلس فراهم شده و هفته گذشته ایین‌نامه اجرایی آن ابلاغ شد. بحث‌های سیاسی و انتخاباتی ارتباطی به تکلیف قانونی ندارد و باید انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم تحقق 50درصد منابع چگونه می‌توانید یارانه جدید بدهید، گفت: با ظرفیت جابه‌جایی منابعی که فراهم شد می‌توانیم اولویت‌های غیر ضروری و کمکی را کاهش دهیم و روی ثبت‌نام‌کنندگان جدید تمرکز کنیم. در صورتی که ثبت‌نام انجام شود و آزمون وسع از سوی وزارت رفاه صورت بگیرد در خوش‌بینانه‌ترین حالت ماه آینده امکان پرداخت وجود دارد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد: در حال حاضر 77 میلیون و 268 هزار و 12 نفر شامل 24 میلیون و 875 هزار و 191 خانوار در خردادماه یارانه نقدی می‌گیرند. همچنین بیش از 60 میلیون و 249 هزار و 557 نفر شامل 19 میلیون و 768 هزار و 184 خانوار یارانه معیشتی در خرداد دریافت خواهند کرد. مجموعاً ماهانه حدود 8 هزار میلیارد تومان برای این 2 یارانه به خانوارها پرداخت می‌شود.

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 10577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • چنور‌محمدی‌اریان‌محمدی‌پسرمم‌ما‌بی‌سر‌پرست‌هستیم‌و IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 0
      مچکرم‌