ویژه / کاهش قیمت دلار متوقف می شود

به دلیل ملاحظات سیاسی خارج از قاعده، روند کاهش قیمت دلار متوقف خواهد شد، اما انتظار افزایش جدی هم وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، مذاکرات وین به نتیجه نرسید و نمایندگان ایران و روسیه به صراحت اعلام کردند که در این هفته توافق نخواهد شد و به یک یا دو هفته زمان بیشتر برای جمعبندی مباحث مطرح شده نیاز است.

عباس عراقچی معتقد است که باید جمعبندی های انجام شده به پایتخت ها منتقل و مورد بررسی در سطح بالاتری قرار گیرد که نشان می دهد تیم مذاکره کننده ایرانی هنوز نتوانسته است نظر نظام را برای توافق با فرمول مدنظر خود جلب کند.

روسیه که تلاش کرده است وجهه بی طرف و خاصی از خود به نمایش بگذارد از روند مذاکرات ناراضی نیست که نشان می دهد این کشور اصلا دوست ندارد توافق یکجانبه برجام مانند دور اول تکرار شود و از ایران انتظار دارد جدی تر و جامع تر با مساله برخورد نماید. پذیرش برجام توسط ایران باعث سردرگم شدن چین و روسیه شد و آنها نتوانستند تحلیل کنند که ایران با چه منطقی برجام را امضا و مراحل قانونی آنرا در کشور نهایی کرد و اگر ترامپ ظهور نکرده و از این توافق خارج نشده بود، فشارهای مضاعفی بر ایران وارد می شد.

انتشار خبر عدم توافق باعث می شود تا روند کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر؛ متوقف شده و البته به دلیل منابع کافی ارزی و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزایش قیمت ارز هم اتفاق نیفتد.

پایان/

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 10590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =