چرا باید به جای مسکن و دلار فقط طلا خرید؟

شواهد نشان می دهد که می توان از بین 3 بازار مسکن، دلار و طلا یک بازار را به عنوان بخش پیشتاز انتخاب و از دو بازار دیگر دوری کرد.

به گزارش تحریریه، رکود در آخرین روزهای حضور دولت حسن روحانی همچنان بر اقتصاد ایران حاکم است و همراه با تورم بی سابقه باعث شده است مردم عادی که می خواهند پس اندازهای خرد خود را در بازار مختلف سرمایه گذاری کنند سردرگم شوند. عدم فراهم شدن فرصت های تولید و سرمایه گذاری واقعی باعث شده است تا با کمال تاسف بخش سفته بازی در اقتصاد ایران غلبه زیادی داشته باشد.

در 3 سال اخیر اکثر مردم برای سرمایه گذاری سفته بازانه به سراغ دلار، ملک و طلا به ترتیب اول تا سوم می رفتند و چنانچه میز بازار تحریریه به کرات تاکید کرده بودف انتخاب بازار طلا به عنوان گزینه نخست سود بهتری داشت و کسانی که در اول سال 1397 طلا خریداری کردند سودی بیش از 1000 درصد برده اند، اما این سود برای خریداران دلار 600 درصد و برای خریداران ملک هم تقریبا همین اندازه بوده است. اما در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

باید به جای مسکن و دلار فقط طلا خرید

میز بازار تحریریه قویا تاکید می کند که بدترین بازار برای سرمایه گذاری مسکن و دلار است و این دو بازار در یک سال آینده به طور قطعی و در دو سال با احتمال بالا و به خصوص درباره ملک دستخوش تغییر نخواهند شد و کسانی که امروز در این دو بازار سرمایه گذاری کنند در سال بعد هم در همین نقطه متوقف خواهند ماند.

طلا به دلیل جمع شدن فنر قیمتی جهانی بسیار جذاب شده و در روزهای اخیر کاهش اندکی نیز داشته است که تنها باعث می شود افزایش قیمت آتی آن بیشتر شود. به همین دلیل کسانی که در بازار طلا فعال شدند ریسکی نخواهند داشت. ضمن اینکه در صورت رخ دادن بدترین سناریوها در بازار ارز و افزایش قیمت دلار هم چیزی را از دست نمی دهند.

دولت احتمالی رئیس بر بازار ملک و انبوه سازی متمرکز خواهد شد و به همین دلیل از جانب عرضه شاهد فشار بر ملک برای کاهش قیمت خواهیم بود که می تواند همراه با تخلیه حباب کنونی در بزار مسکن به تشدید رکود در خرید و فروش و عدم افزایش قیمت بیانجامد که البته باعث افزایش رفاه عمومی می شود.

نتیجه اینکه در 3 بازار طلا، دلار و مسکن، طلا اولویت کامل دارد و دو بازار دیگر به درد سرمایه گذاری برای انتفاع میان مدت هم نمی خورند.

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 10682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م. ن IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      0 0
      طلا 18 عیار 750 از 1000 به چه درد می‌خورد.