پاکستان آمریکا را تهدید کرد

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که به هیچ صورتی به سازمان سیا اجازه نخواهیم داد تا از خاک پاکستان برای انجام عملیات در افغانستان استفاده کند.

به گزارش تحریریه، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به «آکسیوس» گفت که اسلام‌آباد دیگر «به هیچ وجه» به سازمان سیا اجازه نمی‌دهد از پایگاه‌هایی در خاک این کشور برای انجام عملیات در افغانستان استفاده کند.

هنوز جزئیات بیشتری از این مصاحبه منتشر نشده است، اما مسئله انتقال پایگاه‌های آمریکا از افغانستان به کشورهای منطقه در آستانه خروج نیروهای خارجی از افغانستان به دلیل حفظ قابلیت‌های مبارزه با تروریسم و مسایل اطلاعاتی برای آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد.

دولت بایدن گزینه انتقال پایگاه‌ها به آسیای مرکزی را نیز در دست بررسی قرار دارد اما به دلیل اینکه آسیای مرکزی حوزه نفوذی روسیه محسوب می‌شود، ایجاد پایگاه آمریکا در این منطقه پیچیده است.

گفتنی است که پیش از این گزارش‌هایی به نقل از منابع محلی منتشر شده بود ‏که براساس آن، آمریکا در حال ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه «‏پاراچنار» پاکستان است‎.

از سوی دیگر نیز «دیوید هیلوی» دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا گفته بود که پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی از حریم هوایی خود را برای حمایت از حضور نظامی در افغانستان داده است.

کارشناسان می‌گویند که مقامات آمریکایی هنوز امیدوارند تا با ارتش پاکستان و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور بطور مخفیانه برای ایجاد پایگاه در خاک پاکستان به توافق برسند.

منبع: تسنیم

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶
کد خبر: 10766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =