اولین دستور رئیسی چه خواهد بود؟

رئیس‌جمهور منتخب جزئیات اولین دستور خود در اولین روز آغاز به کار دولتش را اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، آیت الله رئیسی  گفت که بهبود وضعیت کسب‌وکار مردم و بهبود شرایط و وضعیت معیشت مهم‌ترین اولویت سیاست داخلی دولت آینده است.

رئیسی با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات وین گفت: اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی باشد، بلکه باید هر نشستی همراه با نتیجه باشد. او تاکید کرد که همه تحریم‌ها باید لغو شوند و اینکه سیاست خارجی دولت او محدود به برجام نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش به سوالی درباره دیدار احتمالی‌اش با رئیس‌جمهور آمریکا برای حل مشکلات بین دو کشور پاسخ منفی داد. او درباره سوال مربوط به روابط با عربستان سعودی نیز تاکید کرد: درباره بازگشایی سفارتخانه‌ها بین دو کشور هیچ مانعی از طرف جمهوری اسلامی وجود ندارد.

اولویت خود را بر نقدینگی قرار خواهیم داد و آن را به سمت تولید سرازیر می‌کنیم. رئیسی درمورد حل مشکلات بورس نیز وعده داد با اقداماتی اعتماد مردم به بازار بورس را برمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: دولت امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را برای همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به‌ویژه ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند. رئیسی گفت: یکی از راه های جذابیت برای تولید کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد است و افزایش مالیات برای فعالیت های غیر مولد مثل هدایت نقدینگی به سمت ارز، مسکن و زمین است. ما عدالت مالیاتی را دنبال می کنیم. 

او گفت که با تشکیل سامانه‌ای مردم می‌توانند مدیران موثر را به دولت معرفی کنند. البته این تنها سامانه‌ای نبود که رئیسی از راه‌اندازی آن سخن گفت. او همچنین گفت که سامانه‌ای برای دریافت ایده‌ها راه‌اندازی خواهد کرد. 

ابراهیم رئیسی اضافه کرد: دولتش مربوط به یک جریان خاص و جناح خاص نخواهد بود و دولت او مجموعه‌ای از افراد وطن‌دوست خواهد بود.
دنیای اقتصاد

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 10833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =