اینترنت جهانی شهریور امسال به ایران می رسد!

اینترنت جهانی ایلان ماسک حوالی شهریور ماه سال جاری به ایران خواهد رسید.

به گزارش تحریریه، گوین شاتوِل، رئیس استارلینک Starlink، واحد اینترنت ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس SpaceX که متعلق به ایلان ماسک، می باشد، روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت پیش بینی می کند حوالی ماه سپتامبر قادر خواهد بود پوشش جهانی مداوم خود را ارائه دهد اما پس از آن نیاز به تأییدیه های نظارتی دارد.

وی در یک کنفرانس مجازی گروه مکواری Macquarie Group (MQG.AX) گفت: ما با موفقیت حدود 1800 ماهواره به مدار فرستاده ایم و هنگامی که همه ماهواره ها به مدار عملیاتی خود برسند، پوشش جهانی مداوم خواهیم داشت، بنابراین احتمالاً این امر در بازه زمانی ماه سپتامبر خواهد بود... اما پس از آن، ما کارهای نظارتی داریم که باید به هر کشوری برویم و برای ارائه خدمات مخابراتی تأیید شویم.

شاتول در ادامه تاکید کرد که شرکت استارلینک که گفته است قصد دارد 12000 ماهواره با هزینه تقریبی 10 میلیارد دلار پرتاب کند، در حال حاضر خدمات بتا را در 11 کشور ارائه می دهد.

در ماه مه، ماسک اعلام کرده بود که شبکه ماهواره ای این شرکت در مدار کم زمین بیش از 500000 پیش سفارش برای خدمات اینترنتی خود دریافت کرده است و پیش بینی می کند هیچ مشکلی در تأمین تقاضا وجود نداشته باشد.

هنوز تردیدهای درباره این پروژه که از برآوردهای زمانی اولیه خود عقب تر است وجود دارد.

پایان/

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 10837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =