تعجیل آمریکا برای احیای برجام

«امین حطیط» سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان بر این باور است که رئیس جمهوی جدید ایران در داخل خود را ملزم به رعایت موازنه میان پایبندی به اصول انقلاب و رفاه مردم و تامین نیازهای آن خواهد کرد و در عرصه بین المللی هم جایگاه ایران را در نظام منطقه ای و بین المللی جدید تقویت می کند، به همین دلیل آمریکا برای امضای توافق هسته ای عجله دارد.

به گزارش تحریریه تارنمای «النشره» لبنان در بخشی از گزارش خود به قلم «امین حطیط» سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان آورد: محافل سیاسی و مطبوعاتی کشورهای منطقه و فراتر از آن، قبل و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روی اخبار مربوط به این تحول تمرکز و آن را تحلیل و بررسی کردند. اهمیت این انتخابات به دلیل نقش و جایگاه ایران در نظام منطقه ای و همچنین نقش آن در نظام جهانی جدیدی است که در حال شکل گیری است.

به نوشته النشره، ایران پس از انقلاب توانست یک نظام حکومتی واقعی تشکیل دهد که به طور مستقل عمل می کند و به اراده آزادی خواهی احترام می گذارد. این نظام می تواند از حقوق خود در برابر استعمارگران دفاع کند. ایران تا حد بالایی در رسیدن به قدرت موفق بوده و در عرصه نظامی هم بر روی توان داخلی خود تکیه کرده و با ائتلاف سازی ها توانسته است به اهداف سیاسی و راهبردی خود دست یابد و جایگاه استراتژیک خود را حفظ کند. 

در بخشی از گزارش تارنمای النشره می خوانیم: ایران توانسته است توجه کشورهای منطقه را به خود جلب کند. کشورهای خارجی، انتخابات ریاست جمهوری ایران را در کانون توجه قرار دادند. آمریکا و رژیم صهیونیستی در صف دشمنان ایران و کشورهای سوریه، چین، روسیه و ونزوئلا در اردوگاه دوستان آن قرار دارند.

در اردوگاه دشمنان تلاش شد اینگونه وانمود شود که بین مردم و نظام و نهادهای انقلابی شکاف ایجاد شده است. اردوگاه دشمنان ایران بیش از ۲۵۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان را در خارج از ایران به کار گرفت تا مردم ایران را تشویق نمایند که انتخابات را تحریم و نتایج آن را رد کنند. آنها اینگونه وانمود می کردند که حضور در پای صندوق های رای در تضاد با اراده مردم است. اما برگزاری انتخابات و مشارکت منطقی با نسبت ۴۸.۸ این تلاش ها را ناکام گذاشت و شتاب نامزدهای شکست خورده در تبریک به فرد پیروز هم هرگونه توطئه در زمینه جنگ نرم را که آمریکا در انتخابات علیه ایران دنبال می کرد، خنثی کرد.

در اردوگاه دوستان ایران هم با وجود اینکه نسبت به ادامه روابط و ائتلاف راهبردی با تهران اطمینان خاطر وجود دارد برگزاری این انتخابات نشان داد که مردم هنوز هم به انقلاب، نظام و گزینه های راهبردی آن وفادار هستند. سراسر محور مقاومت و همپیمانان ایران از نتیجه انتخابات ایران که پیروزی ابراهیم رییسی را به دنبال داشت احساس خوشحالی کردند. در انتخابات ریاست جمهوری ایران کسی برگزیده شد که برای دوستان اطمینان بخش و برای دشمنان کابوسی است.

به نوشته النشره، نتایج انتخابات بیانگر همه پرسی موفقیت آمیز درباره نظام و سیاست ها و راهبردهای آن است. رئیس جمهوی خود را ملزم به رعایت موازنه میان پایبندی به اصول  انقلاب و رفاه مردم و تامین نیازهای آن می بیند. پیش بینی می شود رئیسی برای برقراری روابط با شرق و ایجاد بازارهای منطقه ای شرقی تلاش کند تا از فشار غربی ها رهایی یابد. در منطقه هم رئیسی کار خود را از ایستگاه پیروزی محور مقاومت در جنگ سوریه آغاز خواهد کرد تا از این پیروزی در همه میدان ها استفاده کند.

تارنمای النشره در بخش پایانی گزارش خود آورد: اعتقاد بر این است مذاکره کنندگان در موضوع هسته ای نقش رییس جمهوری آینده ایران را در نظر دارند. از این رو، دیده می شود که آمریکا برای شتاب بخشی به مذاکرات و بازگشت به توافق هسته ای عجله می کند. اما پس از این موضع ایران سخت تر خواهد شد. در عرصه بین المللی هم جایگاه ایران در نظام منطقه ای و نظام بین المللی تقویت خواهد شد. در نظام بین المللی که در حال شکل گیری است ایران تلاش می کند در مجموعه ای از راهبردهای ضد دخالت خارجی و استعارگری نقش فعالی داشته باشد.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 10842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدرام CA ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      ببین طرف رو چی ساختن !