پیامدهای غیرقابل جبران محدودیت های اجتماعی

روزنامه مطرح انگلیسی به نقل از یک دانشمند برجسته این کشور عنوان داشت که ایجاد محدودیت های مربوط به کووید ۱۹ «بزرگترین اشتباه بهداشت عمومی در تاریخ است».

به گزارش تحریریه، «جی باتاچاریا» پروفسور دانشگاه پزشکی استنفورد و اپیدمولوژیست با تخصص در بیماری‌های عفونی و جمعیت‌های آسیب‌پذیر در گفت وگو با روزنامه «تلگراف» درباره عوارض جانبی عظیم ناشی از اعمال محدودیت های اجتماعی از سوی دولت ها هشدار داد و افزود که این محدویت‌ها  به عنوان «بزرگترین اشتباه بهداشت عمومی» در تاریخ تلقی خواهد شد.

جی باتاچاریا به پادکست «Planet Normal»در تلگراف گفت که «نگه داشتن افراد در داخل منزل و جدا کردن آن ها از عزیزانشان در طول دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ عواقب جانبی زیادی دارد. این متخصص اپیدمیولوژی {متخصص بیماری های مسری} معتقد است که بسیاری از دانشمندان هنوز به ایده اثربخشی محدودیت ها چسبیده اند و با اینکه این ایده شکست خورده است باز هم به آن وابسته هستند.  

پروفسور باتاچاریا تصریح کرد: «من فکر می کنم مورخان آینده به این موضوع نگاه می کنند و می گویند این تصمیم احتمالا از نظر دامنه آسیب، بزرگترین اشتباه بهداشت عمومی در تمام تاریخ  است».

به گفته وی هر فرد فقیر و نیازمندی در جهان به دلیل این سیاست های اعمال محدودیت های کرونایی با برخی آسیب ها و گاهی آسیب های فاجعه بار روبه رو شده است.

وی تاکید کرد: تقریبا از همان ابتدا، ایجاد این محدودیت های گسترده پیامدهای جانبی بزرگی به همراه داشت، چیزهایی که گاهی اوقات دیدن آن‌ها سخت و دردناک است اما با این وجود واقعی هستند».

پروفسور باتاچاریا از کودکانی که در خانه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند مثال زد که ممکن است نتوانسته باشند در حین این قرنطینه کمک های لازم را دریافت کنند زیرا هیچ فرد دیگری وجود ندارد که بتواند وارد عمل شود.

علاوه بر این، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری های جدی یا کسانی که ممکن است بیماری غیر قابل تشخیصی داشته باشند، از ترس ابتلا به ویروس کووید ۱۹ تمایلی به حضور در بیمارستان ندارند.

پروفسور دانشگاه پزشکی استنفورد در نهایت اظهار داشت: « فکر می کنم همه این آسیب ها حتی از همان ابتدا نیز در جریان بود اما با این وجود چشم هایمان را بر روی آن ها بستیم زیرا از این ویروس بسیار ترسیده بودیم و به این ایده علاقه داشتیم که قرنطینه و اعمال محدودیت ها می تواند شیوع ویروس را متوقف کند».

پایان/

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 10888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =