رئیسی به دنبال بهترین نظرات برای حل مشکلات اقتصادی است

یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: اگر دولتی آمده و دارد این اهتمام را به خرج می‌دهد که از صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف نظرخواهی کند دیگر اما و اگر گذاشتن در مقابل چنین کاری یک نوع بی‌انصافی و کج‌سلیقگی سیاسی است که بخواهیم از آن ایراد بگیریم.

به گزارش تحریریه، امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به تماس‌های انجام شده از سوی دفاتر رئیس‌جمهور منتخب و رئیس جدید قوه قضائیه با برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای از جناح‌ مقابل و اینکه برخی موضع‌گیری‌ها در درون جریان اصولگرا نسبت به این اقدام صورت گفته است، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که اصلاح‌طلب‌ها هر زمان که دولت در دست آن‌ها بوده به سمت چنین حرکت‌هایی نرفتند که مبتکر چنین موضوعی باشند. همچنین آقای رئیسی به عنوان فردی مستقل وارد عرصه انتخابات شده و این مستقل وارد شدن معنی دارد، معنی آن این است که وابستگی گروهی و سیاسی ندارد و می‌خواهد از ظرفیت همه افراد در جهت نقاط ضعف و قوت کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کند.

وی افزود: اینکه می‌بینیم دفتر ایشان تماس می‌گیرد و نقطه نظرات افراد مختلف از جمله اصلاح‌طلبان را دریافت می‌کند را باید با دید مثبت نگاه کنیم؛ چراکه به هر جهت یک فردی پیدا شده است در کشور بعد از دوران دفاع مقدس که ما می‌توانیم بگوییم تنها دولتی که وارد این عرصه شده که هم مستقل است و هم می‌خواهد از ظرفیت‌ها استفاده کند. در اینجا دیگر «اما»، «اگر»، «این برای چه کاری است» و «به چه منظوری است» معنا ندارد.

عضو ادوار شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: به اعتقاد من از این اقدام به عنوان یک کار نو می‌توانیم آن یاد کنیم چرا که دولت‌های ما عادت کرده‌اند وقتی روی کار می‌آیند، بخش زیادی از انرژی خود را صرف بدگویی از دولت قبل می‌کنند؛ مانند دولت یازدهم که خیلی از عملکرد دولت دهم بد گفت اما در دوره دوازدهم خودش به نحوی عمل کرد که روی دولت‌های نهم و دهم را سفید کرد. لذا اگر دولتی آمده و دارد این اهتمام را به خرج می‌دهد که از صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف نظرخواهی کند، دیگر اما و اگر گذاشتن در مقابل چنین کاری یک نوع بی‌انصافی و کج‌سلیقگی سیاسی است که بخواهیم از آن ایراد بگیریم.

وی ادامه داد: امروز آقای رئیسی به عنوان فردی که خودش را هم انقلابی می‌داند و هم اینکه ایشان می‌خواهد نقطه نظرات افراد در حوزه‌های مختلف را داشته باشد و دلیل هم حتما بر این نمی‌شود که ایشان همه دیدگاه‌ها را عملی کند؛ خب این افراد در حوزه‌های مختلف یا حوزه تخصصی خودشان دارای نگاه‌های خاص خودشان هستند و من فکر می‌کنم که ایشان به دنبال بهترین نگاه خواهد رفت حالا چه از طیف اصولگرا باشد چه از اصلاح‌طلب. مهم این است که افراد در گروه‌های مختلف از نظر مشورتی مورد خطاب قرار می‌گیرند و این اقدام ان‌شاءالله به یک نتیجه خوب و مثبت منتج شود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ما هم به جای اینکه انتقاد کنیم باید تشویق کنیم که چنین فضایی در کشور حاکم شود و این خودش در اعتمادسازی کشور تاثیر بسیار خوبی دارد و حداقلش این است که در بین نخبگان این فضا ایجاد می‌شود که دولت خودش را عقل کل نمی‌داند. من به شخصه امیدوارم که این رویه منتج به این باشد که گوش شنوایی نسبت به انتقادات وجود داشته باشد.

واعظ آشتیانی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد من به آقای رئیسی و تیم ایشان این است که یک سازوکاری را ایجاد کنند تحت عنوان اینکه پیشنهادات و انتقادات را دریافت کنند که در این ساختار پس از تجزیه و تحلیل، پیشنهادات و انتقادات دریافتی را به سازمان‌های مربوطه ابلاغ کنند. در این روش حتی می‌توان پیشنهادات مردم را هم دریافت کرد، پیشنهاداتی که شاید بعضاً توسط کارشناسان به آن‌ها به درستی توجه نمی‌شود؛ انجام چنین حرکتی فضای اعتمادسازی را تلطیف می‌کند و می‌تواند آن بخشی از مطالبات مردم را که مطالبه‌گری در بخش شفاف‌سازی و پاسخگویی است را محقق کند که نتیجه مستقیم آن افزایش میزان اعتماد عمومی خواهد بود.

منبع: ایلنا

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 11111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خالدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      ساده و سریع ترین و تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی ایران فقط و فقط قطع دست مفسدین و رانتخوارهاست فقط وفقط. چقدر آزمون و هزینه. ۴۳سال تجربه بس است. فقط فسادزدایی جدی و بدون ملاحظه و عدم مصلحت و بی خط‌قرمز روابط. کشور امروز خلخالی میخواهد خائنین به کشور و بودجه عمومی را در همان راهرو دادگاه به جهنم بفرستند والسلام
      • US ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
        0 0
        کره شمالی فساد اقتصادی نداره اما من حاضرم مقیم کره جنوبی باشم و فساد تمام کشور رو پر کنه اما سهمی هم به من برسه.