مخالف اصلی نخرید گندم از کشاورزان با نرخ جهانی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها و برداشت گندم پیشنهاد دادیم این محصول از کشاورزان بر اساس نرخ بازارهای بین المللی خریداری شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.

به گزارش تحریریه، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص خرید تضمینی گندم از کشاورزان، گفت: تا کنون حدودا 5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و بر اساس برآوردهای انجام شده به 7 میلیون تن گندم دیگر نیاز داریم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها و برداشت گندم پیشنهاد دادیم این محصول از کشاورزان بر اساس نرخ بازارهای بین المللی خریداری شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد، افزود: خریداری گندم بر اساس قیمت این محصول استراتژیک در بازارهای جهانی باعث ایجاد انگیزه در کشاورزان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش انگیزه کشت گندم در کشاورزان وابستگی به واردات را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: گندم وارداتی ارزش تولید آرد برای مصرف نانوایی‌ها را ندارد و عمدتا گندم درجه 2 و درجه 3 وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گندم درجه 4 وارداتی که مصرف خوراکی ندارد را با گندم مرغوب تولید داخل مخلوط می‌کردند، ادامه داد: دولت باید در مدت باقی مانده از زمان خرید تضمینی گندم عملکرد مطلوبی ارائه کند در غیر اینصورت اقدامات دولت ترک فعل تلقی شده و مسئولین مربوطه به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
کد خبر: 11125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      رئیس جمهور کمر همت را برای نابودی کشاورز و دامدار بسته است و حرفش هم یک کلام است!این کشاورز است که باید دیگر گندم نکارد و بجای گندم جو بکارد ویا اصلا تغییر شغل دهد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      اگه قرار بود بخاطر ترک فعل مسئولی را در این مملکت محاکمه کنن که الان دیگه وضع این مملکت اینی نبود که هست برادر من. اینجا فقط هر مسئولی بفکر اینه که تا کجا دستش بر میاد که به مردم ظلم روا بداره. گندم خارجی نامرغوب 10هزار تومان. گندم مرغوب و پر از پرو تئین خوزستان و فارس 5000تومان. اگه ظلم نیست پس چیه؟ حتما اجر و پاداشتون هم نزد خدا محفوظه