تحلیل|چرا فروشنده‌ها غافل گیر شدند؟

سهام قفل در صف فروش در تیر ماه رفته رفته کمتر شده به طوری که تعداد سهام صف فروش به زیر ۱۰۰ رسیده است.

به گزارش تحریریه،‌ روز گذشته شاخص کل بورس، با رشد ۲۶ هزار واحدی بر روی کانال ۱ میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با رشد ۵ هزار واحدی همراه بود. بازار در این‌ روز طوفانی کار خود را آغاز کرد بطوری که فروشنده ها را غافلگیر کرد و بسیاری از سهام با صف خرید و در رنج های مثبت بسته شدند.

سهام قفل در صف فروش در این ماه رفته رفته کمتر شده به طوری که تعداد سهام صف فروش به زیر ۱۰۰ رسیده، این مقدار با توجه به وضعیت بازار در ماه های گذشته مقدار امیدوار کننده ای است و می تواند نشانه کم شدن ترس سهامداران و همچنین رغبت بیشتر به خرید سهم باشد. حجم‌ معاملات خرد و حجم ورود پول به بازار نیز خوب بود بطوریکه بالاترین‌ میزان‌ حجم‌ معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ رقم‌ خورد.

شاخص در نقاط ۱،۳۱۰،۰۰۰ و ۱،۳۶۰،۰۰۰ مقاومت دارد که در صورت عبور از آن می‌تواند برای مقداری صعود با خیال راحت را تجربه کند. حمایت مهم شاخص نیز در نقطه ۱،۲۱۰،۰۰۰ است و احتمال پولبک به این‌ ناحیه وجود دارد پس‌ با احتیاط معامله کنید.

حواستان باشد این روزها علاوه بر ریسک‌های همیشگی، ریسک قطعی برق هم‌ وجود دارد پس اگه به فکر نوسان گیری هستید مراقب باشید در سهمی گیر نکنید.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 11184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =