پاسخ به 6 سوال در خصوص همسان سازی

اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

به گزارش تحریریه،‌ سوالی که این روزها برخی مخاطبان دائما تکرار میکنند این است که چرا در برخی از دستگاهها از جمله وزارت بهداشت همسان سازی حقوق  انجام نشده است؟

همسان سازی وزارت بهداشت مطابق سایر بازنشستگان بر اساس ۹۰ % میانگین گروه های شغلی همتراز با گروه های شغلی زمان اشتغال آنان انجام پذیرفته است.

چرا افزایش طبقه و گروه ها درحکم درج نشده یا نامفهوم و گنگ است؟

گروه شغلی بازنشستگان در حکم برقراری حقوق بازنشستگی درج می شود. همچنین در شرح احکام، اعمال یک گروه بالاتر نیز درج شده و قابل رویت است.

سوال دیگر اینکه چرا همسان سازی یک گروه و ایثارگری و برخی خدمات شامل حال وظیفه بگیران نشده است؟

اعمال یک گروه بالاتر و ایثارگری درباره بازنشستگان متوفی با رعایت شرایط قانونی قابل اعمال بوده و انجام شده است.

چرا حق مدیریت و معاونت افراد داده نشده یا کمتر محاسبه شده و در احکام اطلاعات آن ها وجود ندارد؟

در متناسب سازی حقوق بازنشستگان درصد حق سرپرستی و مدیریت مطابق ضوابط مندرج در تبصره یک ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری راجع به افرادی که حداقل دو سال تصدی پست سرپرستی یا مدیریت داشته باشند اعمال می شود.

 چرا احکام شفاف نیست و با جزئیات کامل مثل نیروهای مسلح احکام صادر نمی شود؟

با توجه به تعدد مقررات استخدامی مشترکین صندوق و لزوم درج سوابق هویتی و خدمتی کارکنان در احکام کارگزینی و حکم برقراری حقوق بازنشستگی، مراتب در سیستم احکام صندوق درج شده و در افزایش های حقوق نیز منظور شده است. همچنین درحال حاضر گروه بازنشستگی در فیش حقوقی قابل مشاهده است.

چرا برخی احکام بروز رسانی نشده است؟ مرکز تماس ۲۵۰۰ افزایش حقوق را اعلام می‌کند، اما در حکم وجود ندارد و عدد قبلی را نشان می‌دهد؟ یا دستگاه محل اشتغال، اطلاعات و مستندات را یک ماه است که بارگذاری کرده ولی در حکم اعمال نشده است؟

با اقدامات انجام شده، در حال حاضر امکان مشاهده دو حکم اصلاحی حقوق بازنشستگی در پروفایل شخص بازنشسته در سایت sabasrm.ir و همچنین نرم افزار صبا فراهم شده و قابل مشاهده می‌باشد.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 11185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 1
      یعنی بازنشسته حتما باید بمیره تا ارتقا و حق ایثارگری بگیره . بعداز مرگ این بذل و بخشش ها هیچ فایده ای برای شخص بازنشسته نداره. اگه راست میگید به زنده ها این ارتقا رو بدیددتا از گرسنگی و فشار های روحی ناشی از وضعیت بد اقتصادی نمیرن.
    • چرا عمل نمی کنید؟؟؟؟ دایمی شدن همسانسازی حقوق چه IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      چرا عمل نمی کنید؟؟؟؟ دائمی شدن همسانسازی حقوق پرستاران بازنشسته چی شد؟؟؟ حقوقها از نصف شاغل همتراز هم کمتر است. عدالت کجا رفت؟ انصاف کجا رفت؟