تحلیل بازار| آیا در چهار هفته متوالی، بورس مثبت خواهد شد؟

شاخص کل بورس برای سومین هفته متوالی به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش تحریریه،‌ شاخص کل بورس تهران برای سومین هفته متوالی به حرکت در مسیر صعودی ادامه داد و هم‌راستا با آن سرمایه‌گذاران حقیقی نیز به بازی در زمین خرید سهام ادامه دادند. 

بر این اساس معاملات هفته منتهی به 16 تیرماه در حالی پایان یافت که علاوه بر رشد حدود 2 درصدی شاخص کل، شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش 336 میلیارد و 399 میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی بودیم. 

 سه هفته متوالی است که سهامداران خرد نقش خریدار خود را حفظ کردند و در مجموع این بازه زمانی مالکیت 1225 میلیارد تومان سهام بورسی را از آن خود کرده‌اند که البته تنها حدود 3 درصد از خالص فروش‌های ثبت شده از سوی این دسته از بازیگران سهام در 24 هفته منتهی به 26 خردادماه است. 

افزایش جذابیت قیمت سهام پس از ریزش‌های متوالی، رسیدن به فصل مجامع و رقیق شدن قیمت‌ها پس از تقسیم سود نقدی، وضعیت مطلوب نرخ‌های در بازارهای جهانی و البته بازار ارز و در کنار آن انتظار برای تغییر سیاست‌های مربوط به قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم از جمله محرک‌هایی است که سبب تقویت جریان تقاضا در بورس تهران شده است.

در هفته‌ای که سهامداران حقیقی خالص خرید مثبتی را رقم زدند، از 38 صنعت فعال بورسی، در 23 گروه شاهد تغییر مالکیت سهام به نام حقیقی‌ها بودیم و در مقابل در 16 صنعت همچنان حقیقی‌ها فروشنده بودند. 

بر این اساس گروه محصولات شیمیایی با جابه‌جایی سهامی به ارزش 240 میلیارد و 489 میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی در اولویت نخست این گروه از معامله‌گران برای خرید قرار گرفت.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 11240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =