پیشنهاد بامزه اقتصادی به سرمایه گذاران ایرانی

رییس سازمان المرافی عمان گفت: بندر السویق یک بندر تازه تاسیس است که در حال حاضر تنها فاز نخست طرح توسعه آن تکمیل شده و با تکمیل فازهای بعدی، تجهیزات این بندر افزایش خواهد یافت، بنابراین ما از طرف ایرانی دعوت می‌کنیم تا در فازهای بعدی طرح توسعه این بندر سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش تحریریه، درحالیکه تمام سعی و تلاش دولت بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف ازجمله توسعه بنادر داخلی بوده است! رییس سازمان المرافی عمان گفت: بندر السویق یک بندر تازه تاسیس است که در حال حاضر تنها فاز نخست طرح توسعه آن تکمیل شده و با تکمیل فازهای بعدی، تجهیزات این بندر افزایش خواهد یافت، بنابراین ما از طرف ایرانی دعوت می‌کنیم تا در فازهای بعدی طرح توسعه این بندر سرمایه‌گذاری کند.

«محمد حسینی» مدیر بندر شهید باهنر نیز با اشاره به عدم وجود تعرفه ثابت برای ارائه خدمات، گفت: طولانی بودن فرآیند ترخیص کالا (تا پانزده ساعت)، نبود تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری کالا و اولویت نداشتن تخلیه و بارگیری برای کالاهای فاسدشدنی در بندر السویق از مهم‌ترین مشکلات است.

ایران به جای کمک به آباد شدن بنادر عمان، بهتر است تمرکز خود را بر آباد کردن منطقه مکران و بندر چابهار متمرکز کند که به راحتی قادر به حذف جایگاه عمان در مدخل اقیانوس هند است، اما مسئولان دولتی به دنبال سرازیر کردن سرمایه ایرانی به سمت عمان هستند. مانند سیاستی که برای آباد کردن دبی اتفاق افتاد و با سرمایه ایرانیان آباد شد و در نهایت با تبعیت از تحریم های آمریکا پاسخ مسئولان ایرانی را داد.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 11264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =