پالس نفتی آسیا به کاهش قیمت دلار

افزایش قیمت نفت و خرید آسیایی ها از ایران؛ باعث افزایش درآمدهای ارزی کشور شده و اثر خود را بر قیمت دلار نشان خواهد داد.

به گزارش تحریریه، پلاتس نوشت که فروش نفت ایران افزایش قابل توجهی یافته است که در کنار افزایش قیمت نفت باعث افزایش درآمدهای ارزی ایران می شود. به دلیل همین افزایش درآمدها است که دولت حسن روحانی تمام 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی را توانسته است با عجله پرداخت کرده و گیرندگان هزاران میلیارد رانت بادآورده را منتفع سازد. 

به نقل از پلاتس، شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش گریدهای نفت سبک و سنگین خود را هر یک به میزان ۸۰ سنت در هر بشکه نسبت به ماه ژوییه افزایش داد و به دو دلار و ۴۰ سنت و یک دلار و ۳۰ سنت بالاتر از نرخ قیمت پایه منطقه ای یعنی عمان و دوبی در ماه اوت تعیین کرد.

ایران همچنین قیمت نفت فروزان را ۷۵ سنت در هر بشکه افزایش داد و یک دلار و ۳۵ سنت بالاتر از قیمت پایه منطقه تعیین کرد. قیمت نفت سروش هم برای فروش در اوت ۸۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت توان چانه زنی ایران را برای فروش نفت خارج از شبکه های غیررسمی افزایش داده و عملا تحریم های اقتصادی را بی اثر کرده است.

میز بازار تحریریه پیش بینی می کند با یا بدون امضای برجام، شاهد کاهش قیمت دلار در بازار باشیم که به تزریق دلارهای نفتی به بازار باز می گردد و اثر نامطلوبی بر تولید به دلیل سرکوب ارزی دارد.

پایان/

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 11348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =