راه اعتمادسازی از مسیر شفاف سازی و پاسخگویی می گذرد

واعظ آشتیانی در مصاحبه با مردم کار دولت جدید را به خصوص در زمینه اعتمادسازی سخت ارزیابی و تاکید کرد که باید به مردم برگشت.

دولت سیزدهم تا چند روز دیگر شروع به کار می‌کند و به اعتقاد کارشناسان و متخصصان راه سختی پیش رو دارد. وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم که وعده‌های بسیاری هم درباره بهبود آن داده شده یا مشکلات داخلی وبین‌المللی دیگری که پیش روی کشور است از یک سو ، فاصله گرفته مردم و بدنه اجتماعی از دولت که موجب افزایش هشدارها درباره تداوم بی‌اعتمادی مردم شده نیز از سوی دیگر.

طی هشت سال گذشته به دلایل متعددی شاهد فاصله گرفتن دولت از مردم و به تبع آن مردم از دولت بوده‌ایم. این رویه اما قابل تدوام نیست و آسیب‌های بسیاری را در پی دارد. لذا انتظار می‌رود که دولت جدید پیش از هر چیزی بازگشت به مردم را در صدر توجهات خود قرار داده و برای بهبود روابط دولت – به معنای حاکمیت – با جامعه فکری کند.
با موربیت دیگه خیالت از معاملات ارز دیجیتال راحته!

در این راه قطعا به ابزارهای متعددی نیاز دارد که مهم‌ترین آن از نگاه کارشناسان، پاسخگویی و شفافیت است.

امیررضا واعظ‌آشیانی از جمله افرادی است که به این مهم تاکید دارد. او در گفت‌وگویی با «فردا» به اظهارات اخیر محمود واعظی اشاره کرد و گفت: «رئیس دفتر رئیس جمهور اخیرا تلویحا تایید کرده که مردم خاطره خوشی از این دولت ندارند و بر همین اساس معتقدیم که دولت سیزدهم راه سختی پیش رو دارد».

وی افزود: «دشوارترین کار دولت جدید اعتماد سازی است. این امر در فرآیند مدریت کشور و از طریف افزایش شفافیت و پاسخگویی محقق خواهد شد».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «لازم است که دولت آقای رئیسی کار و فعالیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. همچنین ادبیات و رویکرد جدیدی را ایجاد کند مبنی بر اینکه به دولت‌های گذشته و عملکرد منفی آن توجه نکرده و دنبال به چالش کشیدن آنان نباشد. بهترین کار این است که گذشته را به عنوان تجربه مد نظر داشته، نقاط ضعف را تبدیل به قوت کرده و نقاط قوت را تقویت کنند. این البته کار سختی است چون ساختن به مراتب سخت‌تر از خراب کرده است».

واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه «امروز بخشی از ساختمان عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم تخریب شده و این باید بازسازی شود» گفت: «امیدوارم وزرایی انقلابی، کارآمد، کیفی و با نگاه مدیریت جهادی انتخاب شوند و بتواند بسترهای لازم را برای برگرداندن آن بخشی از جامعه که اعتمادش از بین رفته، اقدامات موثر را انجام دهد».

وی تاکید کرد: «لازم است که دولت جدید کار و تلاش و در عین حال اعتماد سازی را مبنای کار خود قرار دهند. مطالبه جدی مردم برای شفاف‌سازی و پاسخگویی را که متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم مورد بی‌توجهی قرار گرفت، مورد نظر قرار دهد و بتواند با برداشتن‌ گام‌های موثر از فضای فعلی عبور کند».

واعظ آشتیانی «قرار نگرفتن در حواشی» را رمز موفقیت دولت خواند و گفت: «دولت باید توجه به منتقدان را جدی بگیرد. حتی می‌تواند یک تشکیلاتی را برای گرفتن نظارت منتقدان و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف ایجاد کند و این نظرات را بعد از جمع‌بندی به سازمان‌های مختلف منتقل کند. از این طریق می‌توان یکی از مهم‌ترین ایرادات دولت یازدهم و دوازهم را رفع کرد».

منبع: فردا

پایان/

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 11446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =