عبدالباری عطوان: مردم جهان باکرونا دیندارتر شده اند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است که پس از ظهور کرونا جهان به طور کلی تغییر کرده و فرهنگ دیجیتال توسعه یافت و در آینده هم اختراعات جدیدی صورت خواهد گرفت، مردم حتی گرایش بیشتری به عبادت و دینداری پیدا کرده اند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» به مسائل مربوط به کرونا پرداخت و گفت: اکنون تحولات بزرگی در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جهان در حال رقم خوردن است. زندگی این روزها به طور غیر عادی دردناک شده است. فرودگاه ها تعطیل شده اند. اقتصاد جهانی به طور کلی ویران شده و جهان با چالش بی سابقه ای روبرو شده است. اکنون اگرچه جهانیان تصمیم گرفته اند با این ویروس مقابله کنند اما خود را برای زندگی با این ویروس سازگار می سازند. این ویروس که در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد مراحل بسیاری را پشت سرگذاشته است. در انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی، هند و ... جهش یافت. ویروس کرونا از نوع دلتا در هند جهش یافته است و ۳۱ میلیون هندی به ویروس کرونا از نوع دلتا آلوده شده اند. این ویروس بسیار هراسناک جهان را ویران کرده است.

وی افزود: میلیون ها تن در جهان منتظر تزریق واکسن هستند. شرکت های داروسازی تابه حال میلیاردها دلار در آمد کسب کرده اند. مردم بهتر است برای کاهش میانگین مبتلایان و قربانیان واکسن کرونا را تزریق کنند. جهان باید برای غلبه بر این ویروس همکاری کند. در انگلیس تعداد قربانیان کرونا به کمتر از یک درصد کاهش یافته است و واکسن ها از مردم در برابر ویروس محافظت کرده اند.  احتمال دارد وضعیت تغییر کند. انگلیس تصمیم گرفته است به طور کلی محدودیت های مربوط به کرونا را بردارد.

عطوان اظهار داشت: بر پایه گزارش نشریه «اکونومیست» رهبری جهان در آمریکا در مرحله پسا کرونا از بین خواهد رفت. پس از کرونا جهان به طور کلی تغییر می کند. نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم در اسپانیا و ایتالیا متدین‌تر شده اند. آنها به عبادت روی آورده اند. اکنون روابط خانواده ها هم در عرصه عمل بهتر و طلاق‌ها کمتر شده است و افراد خانواده روی در روی هم می نشینند و در حال آشتی کردن با هم هستند. فرهنگ دیجیتال توسعه خواهد یافت. اختراعات جدیدی صورت خواهد گرفت. مردم به مطالعه روی آورده‌اند. هوش مصنوعی به طور شگفت آوری توسعه یافته است. در میان کشورهای عربی امارات، کویت، قطر و بحرین کمترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند. لبنان، اردن، مصر و الجزایر هم در میان کشورهای عربی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند.

پایان/

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 11453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      اتفاقا مردم به این نتیجه رسیدند که این علم است که می تواند به آنها کمک کند نه دین. همینطور که بسیاری از کسانی که خود را نماینده دین می خواندند بر اثر کردنا مردند