نفتیها نجومی‌بگیرند یا اعضای هیئت علمی دانشگاهها؟/دعوای پرداخت حقوق 1400 بالا گرفت

یک مقام وزارت نفت: دولت سقف جنوب را 30 درصد بالاتر از شمال در سال 99 تعیین کرد که نشان از اهتمام دولت برای تفاوت است اما این مجلس بود که در سال 1400 سقف شمال و جنوب را برابر کرد.

به گزارش تحریریه، «عبادالله قمبری» چندروز پیش با انتشار نامه سرگشاده‌ای به استناد اطلاعات مندرج در سایت وزارت نیرو، از «مالک شریعتی» سخنگوی سابق کمیسیون انرژی مجلس، پرسیده بود: «شما عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو نیستید؟» و البته «مالک» نه به این پرسش و نه سایر پرسش‌ها و ابهامات صریح این نامه تاکنون پاسخی نداده است.

 این مقام مسئول وزارت نفت در گفتگو با «انرژی نیوز» با تکذیب ادعای بند یک این توئیت، گفت: دولت سقف جنوب را 30 درصد بالاتر از شمال در سال 99 تعیین کرد که نشان از اهتمام دولت برای تفاوت است اما این مجلس بود که در سال 1400 سقف شمال و جنوب را برابر کرد.

 این مدیر ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون به غیر از اعضای هیات علمی در کشور نجومی‌بگیر دیگری نداریم، تصریح کرد: برای اصلاح حقوق کارکنان عملیاتی قرار بود کمیسیون انرژی مجلس طرح دوفوریتی ارائه کند که انجام  نداد. ضمنا قرار شد از بند 1 و 7 صنعت نفت را مستثنی کند که این کار هم نکرد.

 وی درباره بند سوم این توئیت هم بیان کرد: بند سوم تولید و زائیده ذهن و معلومات سرشار «مالک شریعتی» بوده و تا به حال در مورد این ادعا نه گفتگو و نه بحثی نشده است، اظهار داشت: با مرور این تویت باید سوال کنم، چرا در جلسات کمیسیون آقای «شریعتی» سکوت می‌کند و پیشنهادات را در توئیتر می‌دهد این چه رویه‌ای بوده که باب شده است؟

 این مدیر نفتی درباره بند چهارم این توئیت هم، گفت: اگر آقای «شریعتی» یک روز در عمرش کار اجرایی کرده بود یا حتی کار جدی کرده بود متوجه می‌شود واژه مدیر دولتی معنایش چیست؟ اختیارش چیست؟ پاسخگوییش چه میزان است؟ و چقدر باید جبران خدمات شود؟ ستاد و عملیات حلقه های یک زنجیره هستند مگر می‌شود این زنجیره را حلقه حلقه کرد و انتظار انسجام و هماهنگی داشت؟

پایان/

۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 11528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید DE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 4
      هیات علمی ها نجومی بگیرانی هستند که بیش از 90 درصد آنها اصلا در دانشگاه حضور ندارند
      • فیزیسیت IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        0 0
        آی پی شما از آلمان افتاده. شما از اونجا حضور مارو رصد میکنید یا با ....شکن وارد همه سایتا میشید. حداقل برای گفتن دروغ به این بزرگی، این موارد رو رعایت کن، مجید.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      3 0
      بنده عضو هیات علمی دانشگاه با 29 سال سابقه تدریس و دارای مدرک phD رقم حکم حقوقی بنده 8 میلیون و دریافتی بنده کمتر از 7 میلیون است. دانشجوی من با مدرک کارشناسی و با 11 سال سابقه در شرکت نفت 25 میلیون دریافتی دارد . علی برکت الله
    • حسین IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      هر کسی که آرزوی هیات علمی شدن به دلش مانده اینجوری عقده خودش را نشان می دهد. قمبرجان کمتر حسادت کن!!!