وزیر مسکن حسن روحانی مچ احمدی نژد را گرفت!

وزیر مسکن دولت حسن روحانی توانست ایراد بزرگی در دولت محمود احمدی نژاد پیدا کند.

به گزارش تحریریه، محمد اسلامی وزیر مسکن دولت حسن روحانی با ادعای اینکه، "تامین نقدینگی این طرح(مسکن مهر) که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود، از جمله مشکلات این طرح بود." ایراد جالبی به طرح محمود احمدی نژاد وارد کرد.

این ادعا نشان می دهد؛ اسلامی که 3 سال وزیر مسکن بوده است فاقد حداقل شناخت از مساله نقدینگی و بخش واقعی اقتصاد است، زیرا بزرگترین هنر یک نظام بانکی خلق پول و ترکیب مستقیم آن با بخش واقعی اقتصاد است که مسکن مهر توانسته است با استفاده از خلق پول 54 هزار میلیارد تومان نقدینگی بیش از 4 میلیون واحد مسکونی ایجاد کند.

در همین روزی که محمد اسلامی با ادعای کلیشه ای خلق پول با هدف تامین مالی مسکن مهر به این طرح حمله می کند، 3100 میلیارد تومان به وسیله عمدتا بانک های خصوصی خلق شده و صرف تولید هیچ محصول واقعی هم نشده است بلکه بانک ها از آن برای پوشاندن فساد و سفته بازی بر روی دارایی های موجود استفاده می کنند که به تورم 44 درصدی در ماه پایانی دولت حسن روحانی انجامیده است.

نگاه شبه کارشناسی در بین مدیران دولت روحانی و بخشی از اقتصاددانان این است که خلق پول در هر حالتی باعث ایجاد تورم می شود، درحالیکه محل تزریق پول خلق شده به اقتصاد است که نتیجه کار را روشن می کند. کمااینکه در بدترین زمان در دولت احمدی نژاد که با تحریم بی سابقه هم همراه شد، نرخ تورم تنها به 32 درصد رسید، اما مابه ازای آن حجم انبوهی تولید در بخش واقعی اقتصاد ایجاد شده بود که مسکن مهر یکی از مصادیق آن است.

در دوره کرونا در آمریکا 2 تریلیون دلار برای مقابله با آثار آن ایجاد شد که معادل 10 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا است، اما به تورم خاصی هم نمی انجامد زیرا این پول را تقدیم بانک ها نمی کنند که با آن در وال استریت سهام خریداری کنند.

در دولت حسن روحانی و با مدیرانی مانند محمد اسلامی، نقدینگی از 460 هزار میلیارد تومان در زمان تحویل دولت به مرز 4000 هزار میلیارد تومان در زمان تحویل دولت به سید ابراهیم رئیسی رسیده، اما رشد اقتصادی این دوره 8 ساله به زحمت به 1 درصد می رسد.

یعنی نقدینگی موردنظر محمد اسلامی 8 برابر شده و چیزی هم بر روی زمین ایجاد نشده است.

پایان/

۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 11596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 13
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 1
      خلاقیت که میگن اینه عدم کاشت ، داشت و برداشت به هر میزان که می خواهی از ارث پدری و جیب ناپدری(مردم)
    • کرمی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 1
      بسیار عالی ممنون از روشنگری به موقع و کارشناسی
    • ali IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 3
      اولا، اقای اسلامی که اسلامیه اون رییس بزگش هم که هر روز فقط و فقط محاسنش را رنگ می کنه هم نمی تونه موچ احمدینژاد را بگیره.دوما گیریم مهر باعث خلق بیش از 54 هزار میلیارد شده گیریم درسته.که نیست .دلار 4200 جهانگیری باعث خلق چند ده هزار میلیارد شد؟.اقای اسلامی از دلار جهانگیری سر در نمی اورند یا نه هم سفره هستند عزیزان. در ضمن مهر اگر باعث خلق اون مبلغ شده حداقل هزاران خانواده بی مسکن صاحب مسکن شدند اقای اسلامی دلار جهانگیری چه خوبی داشته .در ضمن مسئله ای نیست دیگه داری رفع زحمت می کنی پس هر چه دل تنگت می خواهد بگو نازنین.
    • پرستو IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 4
      بدانید و باز هم بدانید که به اندازه یک تار موی احمدی نژاد هیچ ارزشی ندارید. احمدی نژاد یک رضاشاه واقعی بود که در دوران خود بواقع یک تحول بزرگ برای قشر فقیر وتهیدست ، خلق نمود.درود وهزاران درود بر احمدی نژاد و احمدی نژادها
      • جواد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
        2 5
        احمدی نژاد هم پولهای کشور رو خرج کرد هم جلوی در آمد کشور رو گرفت با تحریمهایی که درست کرد نمونه خرجهاش سد گتوند که هم پولها رو خرج کرده هم درختهای نخل رو خشک کرده از احمدی نژاد دفاع نکن رضا شاه رو با احمدی نژاد مقایسه نکن رضا شاه وقتی سر کار اومد راه زنی فقر بیماری قحطی دشمنی روحانیون رو پیش رو داشت ولی با همت بلند جلو رفت احمدی نژاد خزانه را با 100 میلیارد پول تحویل گرفت نفت 140 دلار فروخت حمایت تمام روحانیون رو داشت وآخرش خزانه خالی تحویل داد احمدی نژاد فقط دروغ گوی خوبی هست که ظاهرا بعضیا خوششون میاد
    • احمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 0
      چشم نخوري.دولت تخمير و اميد بدون ساخت مسكن تورم آن چقدر است .كارشناس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • جعفر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 0
      درود بر احمدی نژاد .مرگ بر غارتگران بیت المال
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 1
      بخداقسم بایداینهارابگیرن وبسپارن به جوخه اعدام چین کمونیسم با عملیات شکارروباه مدیرهای فاسد را داره دستگیرمیکنه ومحاکمه می‌کنه اونوقت آقای آخوندی که نماد اشرافیت است بابایکوت طرح مسکن مهر،باعث تورم کمرشکن مسکن شد اونوقت الان داره راست راست میگرده بابایعنی ماازکمونیست هاکمتریم
    • احمدیان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 5
      در زمان احمدی نڙاد بزرگترین ضربه را بازنشستگان ،فرهنگیان خوردند که تاکنون نتوانسته اند کمر راست کنند .احمدی نڙاد درپیشگاه خداوند باید جوابگو باشد./.
    • علیرضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 1
      روحانی حالم ازاون ریش حنابسته ت بهم میخوره .اون وزیرت تا حالا کدوم گوری بوده الا زبون در آورده.گیرم که احمدی نژاد استباه کرده تو با اون وزیرت در این 8 سال چه غلطی کردین؟ بیعرضه ترین دولت کل تاریخ ایران چرا بخودت اجازه حرف زدن میدی خجالت نمیکشی نوچه همتی 2 ملیون رای نداشت ادمای پررو بیشرم برید گمشیدبیرون.برین پیس همون جان کری نوکری بکنین.
    • حاج علی محمد آیین IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 0
      احسنت....آفرین
    • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 5
      مهندس محمد اسلامی یکی از بهترین های دولت در وزارت مسکن بوده است ایشان از سرمایه های کشور است و متعلق به جناح خاصی نیست. احمدی نژاد هم با هفتصد میلیارد درآمد نفتی تورم صددرصدی داشت.
    • ایرانی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      نویسنده مطلب احتمالا نویسنده کتاب معجزه هزاره سومه