سودخالص ۳۰۰ میلیارد دلاری Big Tech

شرکت های آلفابت، آمازون، اپل، مایکروسافت و فیس بوک در حال حرکت به سمت فروش سالانه ۱.۴ تریلیون دلار برای سال ۲۰۲۱ و کسب سود خالص ۳۰۰ میلیارد دلاری هستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Market Watch» در گزارشی نوشت، پنج شرکت بزرگ ملقب به Big Tech در مسیر کسب سود هنگفت قرار دارند. شرکت های آلفابت، آمازون، اپل، مایکروسافت و فیس بوک در حال حرکت به سمت فروش سالانه ۱.۴ تریلیون دلار هستند که حتی بیشتر از تولید ناخالص داخلی استرالیا است. این رقم حدود ۲۵ درصد سقف بازار S&P ۵۰۰ است.

شرکت های فوق در ۶ ماهه نخست سال فروش ۶۵۰ میلیارد دلاری را به ثبت رساندند و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال فروش آن ها افزایش بیشتری خواهد داشت و به ۱۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت ها صورتحساب های خود برای سه ماهه دوم سال را چند روز قبل ارائه دادند که حکایت از سود ۳۳۱ میلیارد دلاری آن ها برای کل سال دارد.

بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که همه گیری کرونا و توجه بیشتر به خرید و فروش آنلاین موجب این سود هنگفت برای ۵ شرکت شده است. وال استریت در نیمه دوم سال برای این شرکت ها فروش ۷۶۰ میلیارد دلاری را تخمین زده است که حدود ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل است.

https://images.mktw.net/im-377720?width=700&height=495

کسب عدد ۱.۴ تریلیون دلاری به معنی بیشتر از تولیدناخالص داخلی دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان یعنی استرالیا در سال ۲۰۲۰  است.

https://images.mktw.net/im-377722?width=700&height=495

در این شرایط برخی تحلیلگران اقتصادی، بزرگ شدن این بنگاه های بیگ تک را نشانه ای خطرناک می دانند و اعتقاد دارند هر گاه یک بخش از بازار به حدود ۳۰ درصد ارزش اس.اند.پی برسد اتفاق ناخوشایندی رخ می دهد و ارزش آن کاهش می یابد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت های بخش نفت و انرژی در همین شرایط قرار  گرفتند که این حباب چندی بعد ترکید و شرایط تغییر کرد.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 11611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =