دفاع وزارت نیرو از قیمت رقابتی بیمه رازی

قیمت رقابتی بیمه رازی در قرارداد سال جاری با وزارت نیرو، گران بودن قراردادهای سال های گذشته را عیان کرد.

به گزارش تحریریه، قیمت پیشنهادی بیمه رازی برای قرارداد با وزارت نیرو در سال جاری به داستان دامنه داری تبدیل شده است که هر روز یکی از ابعاد آن مشخص می شود. پخش کلیپی در فضای مجازی که تلویحا از کارگران خواسته بود دست به فعالیت خیابانی بزنند باعث جنجالی شدن موضوع شد که در آن بیمه رازی به فعالیت پرریسک و دادن قیمت غیرواقعی(زیر قیمت بازار) متهم شده بود. با این حال این تمام ماجرا نبود و ورود مستقیم و صریح وزارت نیرو به موضوع باعث روشن شدن ابعاد جدیدی از ماجرا گردید.

وزارت نیرو در گزارشی فاش ساخت که برای قرارداد جدید بیمه ای از 11 شرکت دعوت به عمل آورده بود که قیمت پیشنهادی بیمه رازی رقابتی ترین قیمت بود و باعث شد تا این وزارتخانه نسبت به قیمت های گران در قراردادهای 4 سال گذشته و به خصوص سال های 96، 97 و 98 آگاه شود.

پس از این اتفاق، شرکت هایی که در ابتدا به قیمت پیشنهادی معترض شده بودند، اعلام کردند که حاضرند با قیمت سال قبل قراردادهای خود را با وزارت نیرو تمدید کنند! که نشان داد اعتراض های انجام شده وارد نبوده و قیمت پیشنهادی وزارت نیرو رقابتی بوده است. در گزارش وزارت نیرو آمده است: متاسفانه رقم حق بیمه سنوات گذشته بسیار غیرواقعی بوده است به طوریکه مطابق اعداد اعلامی شرکت های بیمه، نسبت خسازت پرداخت شده آنان در سال گذشته کمتر از 75 درصد و در سنوات قبل از آن کمتر از 70 درصد بوده است در صورتی که در مذاکرات همواره از سوی شرکت های بیمه گر وزارت نیرو عنوان می گردید که قراردادهای درمان وزارت نیرو زیانده است.

به نظر می رسد که شفافیت و علنی سازی قراردادها برای شرکت های دولتی می تواند به بهبود وضعیت رقابتی کمک کرده و جلوی گران خریدن در این مجموعه های را بگیرد.

پایان/

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 11627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =