روسیه در دعوای احیای برجام موضع آمریکا را رد کرد

روسیه در دعوای ادامه مذاکرات وین در دولت رئیسی عملا طرف ایران را گرفت و علیه آمریکا موضع گیری کرد.

به گزارش تحریریه، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در وین، اعلام کرد که مذاکرات درباره معامله هسته‌ای ایران پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران از سرگرفته خواهد شد. در شرایطی که ایران در این باره اظهارنظر رسمی نکرده است، اینگونه موضع گیری روسیه؛ نوعی سخن گفتن از جانب ایران محسوب شده و متعارف نیست.

اولیانوف گفت که ریاست جدید ایران احتمالا موضع کشور را در خصوص برخی از مسائل در قالب معامله هسته ای تصحیح خواهد کرد. و توضیح داد: ما نمی دانیم با سرکارآمدن رئیس جمهور جدید که دولت جدید کشور ایران را شکل خواهد داد، چه تغییراتی در برخورد ایرانی ها رخ خواهد داد. نباید این موضوع را از نظر دور داشت که برخی از مسائل مورد بحث در وین  تصحیح شوند. ما فعلا هیچ چیزی در این باره نمی دانیم.

یکی از بخش های مهم اظهارات اولیانوف این است که به صراحت گفت، معامله جدید در خصوص برنامه هسته ای ایران غیرممکن خواهد بود و گزینه دیگر احیای آن بشکل اولیه این معامله وجود ندارد.

این موضع گیری نماینده روسیه در تضاد با موضع اصلی آمریکا برای طراحی یک معامله جدید و فراتر از برجام است که هم مسائل منطقه ای را شامل شود و هم مسائل موشکی را در بر بگیرد و عملا روسیه را در مقابل آمریکا قرار می دهد.

تضعیف نقش ایران در منطقه با تحدید موشکی و منطقه ای باعث افزایش فشار بر روسیه می شود زیرا این دو کشور منافع مشترک زیادی در خاورمیانه دارند و عملا هر دو کشور در مقابل آمریکا قرار گرفته اند.

پایان/

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 11674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 1
      روسیه در دعوای بین مردم و نظام طرف کی رو گرفته؟ مردم میگویند ما رفاه میخواهیم و به ما ربطی ندارد در غزه چه خبر است اما نظام میگوید از حوثی ها یاد بگیرید وگرنه باطون میخورید.