پرداخت حقوق بازنشستگان با استفاده از وام بانکی/فاجعه در نظام تامین اجتماعی

طبق گزارش دیوان محاسبات، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ برای تامین منابع مالی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان به ترتیب از تنخواه گردان خزانه و تسهیلات کوتاه مدت بانکی استفاده کرده‌اند.

به گزارش تحریریه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ برای تامین منابع مالی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان به ترتیب از تنخواه گردان خزانه و تسهیلات کوتاه مدت بانکی استفاده کرده‌اند.

به دلیل کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری از یک سو و به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین از سوی دیگر، مبلغ حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان از طرف خزانه به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردیده است.

همچنین تا زمان تحریر این گزارش(نیمه تیرماه) مبلغ ۳.۸۶۰.۲۰۲ میلیون ریال کسورات مرتبط با اقساط حقوق بازنشستگان به حساب دستگاههای اجرایی ذیربط واریز نگردیده است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با اجرای فاز دوم متناسب سازی حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، حدود ۷۴ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و همچنین در حدود ۴۰.۳۸ درصد از مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طبقه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی در دو ماهه ابتدای سال بابت تأمین منابع مالی سازمان اقدام به اخذ تسهیلات کوتاه مدت بانکی نموده است.

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 11810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 0
      به بازنشسته چه ربطی داره بالاخره سوء مدیریت وبی عرضگی آخرش همینه
    • بیمه گذار IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      اینها همه سیاه بازی میران تامین اجتماعی است. امروز ثروتمندترین و متمول ترین سازمان به دلیل در اختیار داشتن شرکتهای بسیار سود ده در کشور تامین اجتماعی است. چگونه است که برای کسر از حقوق اعضا و پرداخت حقوقهای نجومی مدیران دستتان نمی لرزد ولی تا حرف از پرداخت حق بیمه گذران می شود ننه من غریبم در می اورید
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      وقتی کسورات ،سپرده های بازنشتگان بدون قانون بجز صاحبان حق بذل و بخشش میشود همین میشه
    • افسون IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      دست ما چه کاری بر میاد اینم قطع میخوان بکنن که بمیریم
    • CA ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      وقتی هر ما پول بیمه رو بی کم وکاست از این کارگرای بیچاره میگیرن خوبه حالا نمیتونن مدیریت درست کنن میخوان بندازن گردن باز نشسته ها بعدم مگه چه حقوقی به این مستمری بگیران میدن که اینقدر دادار دودور راه انداختن پس این همسان سازی چی شدنکنه میخوان بااین بهانه همسان سازی رو بپیچونن نه خیر حق این بازنشسته ها این نیست که باسختی عمرشون بگذرونن
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      پس این همه پولی که میریزه به حساب تامین اجتماعی کجامیره وقتی نظارت نباشه وبی کفایتی بعضی مسئولین باید اینجوری هم بشه بعد به بازنشسته ربطی نداره سر موقعه حق ومزایاشو میخواد کمی از حقوق میلیونی نمایندگان ورئیس مجلس وغیره کم کنن تا خزانه خالی نشه وقتی دزدی زیاد بشه باید این طور بی تدبیری هم پیش بیاد
    • عباس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      حقوق بازنشستگان فرهنگی هر ماه کمتر از ماه قبل میشه اما کالاها ماهانه رشد ۲۰۰ درصدی دارند من خودم رو برای فقر مطلق آماده کردم بابا پول این تامین اجتماعی ها رو هم بدید خدایی بازنشستگان فرهنگی و اجتماعی جز فقیر ترین بازنشستگانن