افزایش سرعت شیوع کرونا در میان واکسینه شده‌ها

اسرائیل و استرالیا گزارش می دهند که حدود ۹۵ تا ۹۹ درصد بستری های جدید در بیمارستان ها از میان افرادی هستند که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند. اتفاق تقریبا مشابهی در انگلیس و آمریکا نیز رخ داده است.

به گزارش تحریریه، «تارنمای« Infowars.com» در گزارش خود در مورد شیوع مجدد کووید ۱۹ در میان افراد واکسینه شده، آورده است: گزارش هایی که از اسرائیل منتشر می شود حکایت از آن دارند که بیمارستان ها مملو از افراد واکسینه شده اند؛ بر پایه این گزارش ها ۹۵ درصد از آنهایی که اکنون از بیماری کووید ۱۹ جدی رنج می برند، قبلا کاملا واکسینه شده بودند.

بر این اساس اکثر بیماران واکسینه شده اند، حتی بیماران سخت و افراد مسن، اکثر آنها واکسینه شده اند.

در بخشی از این گزارش آمدهاست که «۹۵ درصد از بیماران بدحال واکسینه شده اند و اکثر بخش های بستری مربوط به بیماران کووید ۱۹ دوباره فعال شده اند. 

این تحول نشان می دهد که «اثربخشی واکسن در حال کاهش و محو شدن است».

این ها گفته های دکتر «کوبی هاویو» در «کانال ۱۳» برنامه (نیوز اسراییل ۱۳) است. اسرائیل تلاش کرده بود تا مردم را با واکسن فایزر در مقابل بیماری ایمن کند.

دکتر هاوی ادعا می کند که عفونت های جدید به این معنی است که اثربخشی واکسن ها در حال محو شدن است و احتمالا سناریویی را ایجاد می کند که در آن تزریق تقویت کننده به عنوان یک درمان ضروری مجددا مطرح می شود.

اخبار منتشر شده از اسرائیل همزمان با مخابره آمار مشابهی از سیدنی استرالیا بیان شده است، جایی که مقامات بهداشتی دولت در اواخر ماه گذشته اعلام کردند تقریبا همه بستری های جدید کووید به جز یک نفر شامل افراد واکسینه شده است.

در انگلستان ارقام فاش شده از بهداشت عمومی انگلستان می گویند ۵۵ درصد از افرادی که با نوع دلتا در بیمارستان بستری بودند، واکسینه نشده بودند در حالی که نزدیک به ۳۵ درصد دو دوز واکسن دریافت کرده بودند.

در جبل الطارق تا اول ژوئن، بیش از ۹۹ درصد از جمعیت این منطقه به طور کامل واکسینه شدند. از آن زمان اما موارد جدید  ابتلا به کووید ۱۹ در روز بیش از ۲۵۰۰ افزایش یافته است.

و در ایسلند که کشوری با عنوان بهشت واکسیناسیون عنوان می شد ۹۰ درصد افراد بین ۴۰ تا ۷۰ سال و ۹۸ درصد از افراد بالای ۷۰ سال کاملا واکسینه شده اند. مقامات این کشور در ۲۶ ژوئن تمام قوانین قرنطینه را لغو کرد. وزیر بهداشت ایسلندگفت: از این مبارزه مشترک متشکریم.

در ایالات متحده، تا ماه گذشته بیش از ۴۱۰۰ مورد به اصطلاح «موارد پیشرفته بیماری» در افراد کاملا واکسینه شده وجود داشته است البته این روایت توسط طرفداران واکسن تغییر یافته و آنان مدعی هستند که روند بیماری در افراد واکسینه شده به اندازه افراد واکسینه نشده شدید نیست. اکنون آمریکا به طور متوسط روزانه با تلفات بیشتر از ۶۰۰ نفری دست به گریبان است. 

تارنمای «گلوبال ریسرچ» هم با انتشار گزارش های مشابه این پرسش را مطرح کرد که با افزایش روزافزون افراد واکسینه شده و ابتلای مجدد آنان به همان بیماری که باید در برابر آن محافظت شوند، آیا تولیدکنندگان واکسن مسئولیت انتشار بیماری را بر عهده خواهند داشت؟

پایان/

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 11875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 2
      منبع 95 درصد معتبر نیست.