آیا فعالیت سیاسی با فعالیت در عرصه مدیریتی و اجرایی منافاتی دارد؟

عرصه انتخابات به غیر از نتایجی که برای برنده و بازنده انتخابات دارد نتایج متفاوت دیگری هم دارد.

عرصه انتخابات به غیر از نتایجی که برای برنده و بازنده انتخابات دارد نتایج دیگری را هم دربر دارد که در این یاد داشت به آن می‌پردازیم که از جمله ظهور جریانات سیاسی جدید به دنبال تعارض در دیدگاه‌ها و سلایق سیاسی و اجتماعی، معرفی افراد و گروه‌هایی که در عرصه های سیاسی بصورت انفرادی فعال بودند ولی هیچگاه در قالب تشکیلات فعالیت ننمودند.

عده ایی هم در جهت کسب نتایج مطلوب برای کشور هرچه از دست‌شان برمی‌آید انجام می‌دهند. از واگذاری ملک، دفاترکار،  اقلام تبلیغاتی، منابع مالی، و دیگر امکانات... (البته این ویژگی ارزشمند فقط وفقط در کل دنیا مختص جامعه دینی ومردم ما است.) اینها ارزش‌هایی است که مسئولین و حکمرانان باید بخوبی قدر بدانند و از پتانسیل وانرژی جذب شده در عرصه سیاسی انتخابات بهره برداری کنند و در یک فرآیند درست تبدیل به فرصتی مغتنم  برای رفع کمبودها، مشکلات، و نابسامانی‌ها استفاده  نمایند.

ارزش هائیکه در راستای اهداف انقلاب، نظام می‌توانند اثر گذار و مفیدباشد. و نتیجه عدم استفاده از این پتانسیل‌ ایجاد شده در بدنه جامعه می‌شود سر خوردگی، بی تفاوتی، دلسردی نیروهای متعهد وانقلابی از مسئولین بعضا خودکامه ومغرور که همه پیشرفت‌های خود وتیمشان را به پای امدادهای غیبی و توان فردی وموقعیت اجتماعی میدانند. و نیروهای مردمی، معتقدو متعهد و ارزشی را پیاده نظام کشور می‌دانند و هیچ حقی در اداره کشور برای آین مردم فهیم که باعثک راهیابی این آقایان وخانمهای بعضا از خود راضی به کانون‌های قدرت بودند نیستند.

البته هیچیک از کسانیکه در عرصه های مختلف به کمک نظام وانقلاب می شتابند در مرحله اول هیچگاه به فکر سهم خواهی وجمع آوری غنایم نیستند وصرفا از روی تکلیف وعمل به توصیه های رهبری معظم انقلاب و رجال سیاسی ومذهبی پا به عرصه میگذارند و بدون هیچ ادعا وسهم خواهی کمک می‌کنند و پس از ادای فریضه (به فرموده امام امت ره) می‌روند به امید اینکه، اول ارتقاء جایگاه نظام و دوم بهبود وضعیت مردم وکشور و بعد به امید استفاده از توان وقابلیتهای نیروهاییکه از روی عشق وعلاقه به کشور ودین بمیدان آمدند. اما نتیجه چی؟ هیچ و هیچ و هیچ.

حتما منکر پیشرفت‌های بسیاری که در اثر ایستادگی ومقاومت ورشادت در عرصه های مختلف علمی. توسعه ایی و نظامی وصنعتی داشتیم نیستیم، ولی لیاقت مردم ما بیش از اینهاست. متاسفانه طیف بزرگان اصولگرا بدلیل نگاه بسته و بعضا خودکامه کمترین توجهی به نیروهای ارزشی وانقلابی خود نداشته وندارد، وتاسف بارتر اینکه بعداز اینهمه ضربه ایی که بواسطه همین دیدگاه غلط وغیر تشکیلاتی متحمل شده اند هنوز حاضر به تغییر نگاه نیستند واین تفکر را هم متاسفانه به جناب آقای رئیسی منتقل می‌نمایند!

خوب است دوستان اصولگرا در این خصوص( کادرسازی )کمی از اصلاح طلبان  درس بگیرند ولی از نقطه نظرات چیز دیگری استنباط میشود و کماکان رشد در عرصه های اجرایی و مدیریتی کشور را مغایر با فعالیت در حوزه سیاست می‌دانند. در صورتی که در تمام دنیا و ایران برآیند و تبلور خوب فعالیت سیاسی رشد و پیشرفت در عرصه های مدیریتی واجرایی کشور و بدست گرفت اهرم های قدرت برای تقویت اهداف سیاسی که درجهت اقتدار واهداف کشور است. لذا تغییر نگاه حکمرانی (از بالا به پایین)دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید روحیه مشارکت پذیری وحرکت بسوی تعامل بیشتر با لایه های مختلف جامعه از جمله ضروریات حکمرانی روز باشد.

مسئولین قوای سه گانه باید بدانند مردم فقط برای حضور در راهپیمائی ها، میتینگها، مراسمات مذهبی ودینی ابزار تقویت نظام نیستند. مردمی که به‌ فرمان امام ولی نعمتان ما هستند. از روسای محترم سه قوا انتظار و توقع داریم از آخرین فرصت‌ها  بهتر استفاده نمایند و فکر نکنند همیشه در روری یک پاشنه می‌چرخد. پس تا دیرتر نشده بفکر بازسازی ساختار سازمان‌ها وادارت و.. باشید.
والسلام علیکم.
محمدمهدی نثاری فعال سیاسی

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 11895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =