توافق دولت و مجلس برای اصلاح بودجه 1400/آیا حقوقها کاهش خواهد یافت؟

یک نماینده مجلس با بیان اینکه بودجه باید در اولین فرصت اصلاح شود، گفت: بحث هزینه‌هایی که باید از طریق خزانه برای پروژه‌های مختلف پرداخت‌ شود و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها از جمله مسائل مشترک وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری عضو کمیسیون کمیسیون برنامه و بودجه  در پاسخ به سوالی در خصوص چالش‌های پیش روی میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: در حوزه‌های مشترک بین وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه بحث کسری بودجه به عنوان یک چالش جدی است.

وی افزود: اینکه این کسری از چه محلی تامین می‌شود محل بحث است. از جمله مسیرهای این تامین مالی افزایش مالیات‌ها، فروش سهام عدالت، فروش اموال دولت و انتشار اسناد خزانه است که باید دید از کدام مسیرها برای این منظور استفاده خواهد شد.

قادری ادامه داد: به هر صورت اینها موضوعاتی است که مشکلات و دغدغه‌های مشترک وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر چالش‌های مشترک پیش روی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد گفت: بحث هزینه‌هایی که باید از طریق خزانه برای پروژه‌های مختلف پرداخت‌ شود، هزینه‌های جاری دستگاه‌ها و تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی از طریق مشارکت‌های مردمی یا روش‌های دیگر تامین مالی از جمله مسائل مختلفی است که مورد توجه این دو مجموعه است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای تامین کسری بودجه گفت: باید در اولین فرصت بودجه اصلاح شود و هزینه‌های اضافی و برخی تعهدات غیرضروری دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها حذف شوند. در عین حال منابعی که از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود و منابعی که برای تامین مالی دولت وجود دارد به شکل یک کاسه در بیاید تا از این طریق بخشی از کسری بودجه جبران شود.

گفتنی است، رئیس جمهور نیز در روزهای اخیر بر اصلاح ساختار بودجه و اعمال تغییرات در بودجه 1400 تاکید کرده است.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 11964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      4 0
      اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
    • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی FR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      3 0
      اره حقوقهارو کاهش بدین مردم دارن توزجر وبدبختی زندگی میکنن یه عده حقوقهای میلیاردی بگیرن یه عده هم از نداشتن پول تو جیبشون خجالت زن وفرزندشون رو بکشن گه زدین به زندگی مردم پول نفت توجیب افراد خاص شرم کنید دیگه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 1
      سلام. ما برای ایجاد یک راه کار منظم وطولانی مدت نیاز با یک الگوی کاری داریم بهترین وشاید کم نظیر ترین الگو ، خدمات دولتی است که می تواند هم به اقتصاد کمک کند وهم تا حدود زیادی جلوی دلال بازی که همان قمار بازی سابق است را بگیرد. سپاس از دوستان بزرگوار.
    • ناصر IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 0
      رییسی قول افزایش حقوق و بهبود معیشت رو داده . مجلسیان اگر چشم طمع به حقوق غیر مدیران دارند بهتره اول از حقوق نجومی خود و مدیران ازشد کم کرده و هزینه های نامحسوس و نامرئی و غیر ضروری که بر مجلس و ملت در زمان ماموریت ها و اجلاس و ... تحمیل میکنند از آنها کم کنند . و گزینه بهتر کم کردن و یا قطع ردیف بودجه بعضی قسمت هایی است که فقط برای ملت بار مالی دارند .
    • معلم ناامید US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      1 0
      حقوق امثال معلم ها و...نه تنها باید زیاد بشه و...
    • ایرانی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      الذین ولذین همشون بهتر از این!!! خدا به دادمان برسد .