انحراف افکار از فاجعه مرگ و میر واکسن زده های کرونا

متاسفانه خبرگزاری ایسنا در حرکتی شیطنت آمیز با تیتری خاص سعی کرده است آمار مرگ و میر واکسن زده های کرونا را زیر سوال ببرد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری ایسنا در ۱ شهریور ۱۴۰۰ در خبری با تیتر "مرکز آمار: گزارشی از واکسیناسیون و مرگ ۲۰۰۰ نفری ندادیم" سعی کرد تا آماری که چندی قبل درباره مرگ و میر واکسن زده های کرونا منتشر شد، را زیر سوال ببرد.

نکته مهم اینجاست که ارائه‌ آمار مرگ و میر واکسن زده های کرونا اساسا ارتباطی به "مرکز آمار ایران" نداشته که حالا بخواهند آن را تکذیب کند.

 البته در متن خبر نیز رئیس آن مرکز به این نکته اذعان کرده است؛ اما در راستای فریب‌ و پنهان‌کاری مرگ و میر واکسن زده های کرونا (غالبا نوع خارجی) به‌گونه‌ای تیتر زده شده که اساسا جعلی بودن ۲۰۰۰فوتی را القاء کند!

لازم بذکر است که در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی تحت عنوان "چند نفر در ایران پس از تزریق دوز دوم واکسن بستری و فوت شده‌اند؟" را منتشر کرد که در آن گزارش علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزات بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را به وزیر بهداشت ارائه داد.

در گزارش مذکور سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات میزان بستری و فوتی کرونا پس از تزریق دوز اول، میزان بستری و فوتی کرونا بلافاصله پس از تزریق دوز دوم، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن اعلام شده است.

طبق این گزارش ۹۱هزار نفر بعداز تزریق دز اول، با علائم کرونا راهی بیمارستان و ۸۵۰۰نفرشان فوت شده؛ همچنین ۲۳هزار نفر بعداز تزریق دز دوم، با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه و ۲۵۰۰نفرشان فوت کرده‌اند!

این پیمایش آماری مربوط به جمعیت ۲/۷۵۰/۰۰۰ نفری دریافت‌کننده‌ هر دو دز است؛ درحالیکه این جمعیت در اول شهریور از ۶ میلیون نفر عبور کرد!

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      واقعا هم اینجوری بعد شروع واکسینه کردن مردم مرگ ومیر بیشتر شده
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      هردم از این باغ بری میرسد
    • Azerbaycan IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      بسته کی به نوع واکس تزریق شده دارد. مثلا ترکیه اعلام کرده واکسن فایزر با تزریق دو دوز ایمنی دارد و سینوواک با تزریق سه دوز ایمنی دارد. با توجه به اینکه واکسن های موجود در ایران اکثرا سینوفارم است و حتی خود چین هم ایمنی کامل این واکسن را تایید نکرده باید دید این واکسن با چند بار تزریق در برابر گونه جدید کرونا به ایمنی می رسد و همچنین باید دید کسانی که با تزریق دوز دوم فوت کرده اند بی یشتر مربوط به کدام واکسن است؟ آیا کسانی که استرازنکا و اسپوتنیک نیز تزریق کرده اند فوت شده اند؟ البته وزارت بهداشت بیشتر دنبال سنبل کردن موضوع با تزریق واکسن های غیر ایمن هندی و سینوفارم است.