واکنش قیمت طلا به اظهارات ارزی رئیس جمهور

بعد از دستور رئیسی به تیم اقتصادی خود برای کاهش قیمت ارز، بازار طلا به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش تحریریه،  امروز نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور اعضای جدید و به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

در این جلسه تیم اقتصادی دولت مکلف شد درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان یافته انجام دهد به نحوی که مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس کنند و اطمینان یابند که دولت در این زمینه اهتمام لازم را بکار گرفته است.

محمد کشتی آرا گفت: امروز قیمت طلا و سکه به اظهارات رییس جمهور در مورد کنترل نرخ ارز واکنش نشان داد و کاهش یافت به طوریکه قیمت دلار 550 تومان کاهش یافت و 27640 تومان رسید در حالیکه قیمت اونس جهانی ثابت بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت در معاملات امروز رکود در بازار همچنان وجود دارد وهمزمانی کاهش تقاضا و قیمتها نیز موجب کاهش حباب سکه شده است به طوریکه حباب سکه به 430 هزار تومان رسیده است و قیمت انواع سکه نیز کاهش یافت.

وی در مورد پیش بینی قیمت طلا گفت :اگر فردا از طرف بانک مرکزی اقدامی در خصوص نرخ ارز صورت گیرد طبیعتا قیمتها کاهشی خواهد شد.

کشتی آرای خاطر نشان ساخت سخنان امروز رییس جمهور تا حدی آرامش را به بازار طلا و سکه بازگردانده است و قیمتها از حالت صعودی خارج شده است.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: 12185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صبا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      2 3
      اقای رییسی عزیز یک ماه نیامده ره یکساله رفتی دلار ۵‌۰۰۰ تومان گران شد ملک ۵ تا ۱۰ررصد لبنیات ادم خجالت میکشه برنج بیداد میکنه مرغ گیر نمیاد معنی ترمیمم معشیت هم فهمیدیم گیریم یکی دوتومن دلار هم پایین اوردی ملک ولبنیات وماشین وبرنج دیگه پایین نمیاد بقول معاونت چیزی ارزان نمیشه
      • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
        0 0
        باشه،تو خوبی، هشت سال کثافت کاری روحانی در عرض هفت روز جمع نمیشه .بذار حداقل وزیر هاش بیان و چهارتا مدیر جهادی نصب کنن. هرچند امثال تو از زمان پیغمبر بودید تا آخرالزمان هم هستید . فقط توی زمین مخالف بازی کردید ومیکنید . ما ایمان داریم اگر خیانت نشود و کار جهادی باشد همه چیز حل و درست میشود