واکاوی تحولات بورس در هفته دوم شهریور/ صفهای فروش دو برابر شد

شاخص کل بورس برای نخستین بار در تابستان امسال و پس از 10 هفته رشد، در طول هفته گذشته با کاهش مواجه شد؛ همین مساله باعث رشد صف های فروش و کاهش صف های خرید در بازار سرمایه در هفته دوم شهریورماه شد.

به گزارش تحریریه، بورس در هفته دوم شهریورماه وارد فاز نزولی شد. اما این مساله تداوم چندانی نداشت و باز هم بازار سرمایه در روز پایانی هفته سبزپوش شد تا برخی نگرانی‌ها در این باره از بین برود.

باز شدن یکی از نمادهایی که به تازگی افزایش سرمایه داده بود با مثبت 55 درصد، یکی از دلایل ریزش بازار در روزهای دوشنبه و سه شنبه بوده است. سهم شبندر که چندماهی را به دلیل تصمیم گیری برای افزایش سرمایه بسته بود، در روز دوشنبه بازگشایی شد. برخی کارشناسان معتقدند سهامداران برای خرید این سهم به فروش سهام خود اقدام کردند که این مساله خودش در افزایش فشار فروش و قرمز شدن شاخص کل نقش موثری داشته است.

در صورتی که بازار سرمایه این هفته را نیز به یک روند متعادل و صعودی آغاز کرده بود، اما با کاهش تقریبا 70 هزار واحدی شاخص کل مواجه شد. نوسانات شدید در هفته دوم شهریور را باید در ادامه تغییرات نرخ دلار و تغییرات قیمت کامودیتی ها جستجو کرد، چرا که همچنان سهامداران خوش بینی زیادی به سیاست های حمایتی دولت از بورس دارند.

افت 1.9 درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در این هفته با افت حدودا 30 هزار واحدی مواجه شد. شاخص کل بورس طی معاملات روز شنبه و یک شنبه بازدهی 2.2 درصد را هم به ثبت رساند. اما بعد از آن با ریزش بازار  در روزهای دوشنبه و سه شنبه تا 7.4 هم با زیان مواجه شد. البته در روز چهارشنبه بازار برگشت و دوباره توانست بخشی از مرزهای از دست داده را پس بگیرد.

در هفته گذشته شاخص کل با افت 1.9 درصدی، به 10 هفته روند مثبت خود پایان داد تا برخی از کارشناسان مقاومت جدی را پیش روی شاخص کل ببینند. برگشت شاخص به کانال 1 میلیون و 400 هزار واحدی علت این موضوع بیان شده است. شاحص کل در این هفته در نهایت بر روی عدد 1 میلیون و 520 هزار واحدی ایستاد.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷
کد خبر: 12287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =