بازار در انتظار تعیین قیمت دلار

بازار امروز در انتظار نتیجه جنگ رانتی های دلار 4200 تومانی و بانک مرکزی برای تعیین قیمت دلار است و مدام دچار نوسان می شود.

به گزارش تحریریه، بازار ارز ایران در اولین روز هفته در انتظار نتیجه جنگ گیرندگان دلار رانتی 4200 تومانی و بانک مرکزی برای تعیین قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی است و مدام دچار نوسان می شود.

در اولین ساعت گشایش بازار شاهد افزایش قیمت دلار با بازارسازی گیرندگان دلار 4200 تومانی بودیم زیرا سرنوشت حاشیه سود بادآورده آنها به قیمت دلار نقدی گره خورده است، اما پس از آن بازار مجددا ریزش کرد و سپس سفته بازان مجددا دست به کار شده و جلوی ریزش را گرفتند، اما از میانه روز مجددا قیمت ها در مسیر کاهش قرار گرفته است.

مدیریت بانک مرکزی با دولت رئیسی هماهنگ نیست و بخشی از نوسانات قیمت ارز به این مساله باز می گردد، اما ریشه این نوسانات را باید در وجود بمب ساعتی دلار 4200 تومانی در اقتصاد ایران جست زیرا تکلیف سود این گروه رانتی را مشخص می کند و منافع آنها در گران کردن ممتد قیمت دلار و نوسانی نگاه داشتن بازار است و با ثبات در قیمت ها هم از سود آنها کاسته می شود و هم مشخص می شود عددسازی گسترده ای در واردات نهاده های دامی انجام شده است.

نتیجه اینکه دولت رئیسی باید به سرعت دلار 4200 تومانی را کنار گذاشته و واردات نهاده دامی با دلار آزاد را مجاز اعلام کند و به بازی کشنده ثبت سفارش برای واردات پایان دهد. انتظار می رود تا زمان حذف دلار 4200 تومانی، نوسانات قیمتی در دلار و سایر ارزهای خارجی ادامه داشته باشد، اما در مجموع بازار نزولی است و روند کاهش قیمت ها ادامه دارد. اگرچه رانتی های فوق الذکر به شدت در برابر حفظ دلار در مرز 27 هزار تومان مقاومت می کنند.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 12305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهاب IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      خدمت اقتصاد دانان بزرگ تحریریه جناب آقایان آدام اسمیت ، دیوید ریکاردو و آلفرد مارشال سلام عرض می کنم و یک سوال داشتم . بزرگان لطفا بفرمائید کدام قیمت ها کاهش دارد که شما می فرمائید روند کاهش قیمت ها ادامه دارد؟