نقشه آمریکا در لبنان شکست خورد

تصمیم مقاومت برای واردات انرژی از ایران و مذاکره درباره چگونگی واردات گاز مصر و برق اردن از سوریه به شمال لبنان نه تنها تحریم های آمریکا علیه دمشق و بیروت را در هم شکست بلکه به مردم لبنان ثابت کرد با مقاومت می توان کاخ سفید را تسلیم ساخت.

به گزارش تحریریه، تارنمای «النشره» لبنان در تحلیلی نوشت، سفر هیاتی از وزیران لبنان به دمشق و گفت و گوی آنها با همتایان سوری نقطه عطفی در روند روابط سوریه و لبنان بود. این موضوع به دلیل موازنه قدرت و در نتیجه پیروزی های سوریه و همپیمانان آن حاصل شد.

استقبال رسمی لبنان از سوریه و مذاکره میان مسوولان دو کشور درباره چگونگی واردات گاز مصر و برق اردن از سوریه به شمال لبنان با استقبال اردن و مصر از اقدام سوریه همراه شد. حال حتی برای دیدار وزیران انرژی اردن، مصر، سوریه و لبنان برنامه ریزی شده است. همه این تحولات به دلیل تصمیم مقاومت برای شکست تحریم های آمریکا علیه لبنان و سوریه از طریق واردات انرژی از ایران و روانه شدن نفتکش از ایران به سوی لبنان بود.

این تارنمای لبنانی نوشت: تصمیم مقاومت اهداف زیر را محقق کرده است که عبارتند از:

۱- شکست تحریم ها علیه سوریه و لبنان و تاکید بر روی این موضوع که مقاومت پیشتر توانست سرزمین ها را آزاد کند و اکنون می تواند تحریم های آمریکا را هم در بشکند و آمریکا را در اهداف خود ناکام بگذارد.

۲- پایان دادن به سنگ اندازی های آمریکا در مسیر روابط لبنان و سوریه؛ زیرا آمریکا از زمان جنگ علیه سوریه تلاش می کرد حکومت این کشور را به زانو در آورد و نظامی را در دمشق برقرار سازد که به طرح های استعماری آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خدمت کند. این امر اوج شکست اهداف آمریکا از دامن زدن به جنگ علیه سوریه بود.

۳- خنثی سازی تصمیم آمریکا برای ممانعت از خرید مشتقات نفتی ایران؛ این موضوع سبب شد نفت ایران به لبنان برسد و از درد و رنج های مردم لبنان کاسته شود و ضربه سختی به احتکار کنندگان و فعالان بازار سیاه وارد شود؛ همچنین اهداف آمریکا از ایجاد جنگ رسانه ای و سیاسی علیه مقاومت از بین رفت.

۴- آشکار شدن نقش آمریکا در انفجارها و بحران آفرینی های لبنان؛ آمریکا تلاش کرده است با این بحران ها مردم را علیه مقاومت تحریک کند و مقاومت را عامل تنش معرفی نماید و آن را در مقابل رژیم صهیونیستی خلع سلاح کند. آمریکا سپس می توانست با تحمیل توافق ترسیم مرزهای دریایی، اهداف رژیم صهیونیستی را محقق سازد و ثروت های نفتی و گازی لبنان را در کنترل این رژیم قرار دهد.

۵- مقاومت توانسته است از مرحله دفاع به مرحله هجوم وارد شود تا تحریم های آمریکا را بشکند. مقاومت با این اقدام به همه مردم لبنان ثابت کرده است که با اراده مقاومت و توان بازدارندگی خود می تواند آمریکا را تسلیم سازد؛ مقاومت راه رهایی واقعی از بحران ها و رنج ها را به مردم لبنان ارائه می دهد تا بتوانند استقلال و عزت نفس خود را حفظ کنند.

۶- این احساس نزد مردم لبنان به وجود آمده است که سوریه با وجود اینکه از سوی برخی از کنشگران هوادار آمریکا و غرب در بیروت با انتقاد و طعنه هایی روبرو شده اما باز هم در تامین مطالبات مردم این کشور و کمک به لبنان کوتاهی نخواهد کرد. بار دیگر سوریه ثابت کرد که رگی است که لبنان با آن نفس می کشد . سوریه و لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی که بخش هایی از سرزمین های دو کشور را اشغال کرده است سرنوشت مشترکی دارند؛ در نهایت روابط سوریه و لبنان از همه توطئه های آمریکایی و صهیونیستی قوی تر است.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 12394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      اینا شانس آوردند که یک کشوری پیدا شده بهشون نفت مفت بده. ما بریم کی رو گیر بیاریم که خودرو و موبایل و نخود لوبیای مفت به ما بده؟