از محافظان فرانسوی تا شکاف در خاندان آل زاید

«محمد بن زاید» ولیعهد امارات به دلیل اختلاف با برادرش «طحنون» و بی اعتمادی به وی، از نیروهای ویژه شرکت فرانسوی «Secopex» به عنوان محافظ شخصی استفاده می کند. چندی است که خبرهایی از تنش بر سر قدرت و بروز شکاف بین دو برادر منتشر می شود.

به گزارش تحریریه، نشریه «المنار» فلسطین در گزارش خود نوشت، منابع آگاه فاش کرده اند که «محمد بن زاید» سردمدار واقعی امارات در حالی که با برادرش «طحنون» دچار تنش شده و از اینرو اقدام به تغییر محافظان شخصی خود کرده است. این در حالی است که طحنون ماموریت تامین امنیت بن زاید و مکان اقامت وی را تاکنون بر عهده داشته است.

 منابع تایید کرده اند که محمد بن زاید نیروهای ویژه‌ای را از شرکت فرانسوی «Secopex» استخدام کرده است تا در همه سفرهای داخلی و خارجی وی را همراهی کنند. این تغییر نه تنها بیانگر این است که محمد بن زاید به برادر خود اعتمادی ندارد بلکه نشان می دهد که تنش بر سر قدرت میان آن دو چهره بالا گرفته است و این موضوع شکافی را در خاندان آل زاید ایجاد کرده است. اکنون  این خاندان به دو گروه رقیب با یکدیگر تبدیل شده اند.

شرکت فرانسوی «Secopex» یکی از مهمترین شرکت امنیتی در زمینه امنیت و حمایت از شخصیت ها در جهان به شمار می رود و نیروهای آن از میان افسران و اعضای با مهارت سابق دستگاه های اطلاعاتی تشکیل شده است. همچنین این شرکت دارای ارتش بزرگی از مزدوران آموزش دیده ای است که در جنگ های لیبی، کردستان، عراق، سومالی و آفریقای مرکزی حضور داشته اند.

به نوشته المنار، پایه گذار این شرکت یک افسر اطلاعاتی فرانسوی به نام «بییر مرزالی» است. او یک فراماسونر یهودی می باشد که متهم به قتل و ترور در عراق است. این شرکت از جمله شرکت های امنیتی ویژه در جهان است که انجمن فراماسونری فرانسوی تلاش می کند فعالیت های آن به دور از رسانه ها انجام شود.

این شرکت دارای جنگ افزارهای مدرن، هلی کوپتر، موشک ها و تجیهزات جاسوسی و سامانه های پیشرفته ای است که حتی برخی ارتش های جهانی هم از آن برخوردر نیستند. اعضای این شرکت در رویارویی با همه انواع جنگ ها از جمله جنگ شیمیایی آموزش های لازم را دیده اند.

پایان/

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 12486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =