دولت رئیسی کار سختی در پیش رو دارد

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که دولت باید برای ایجاد عدالت، ترمیم اعتماد عمومی و حل مشکلات مردم تلاش کند.

به گزارش تحریریه، سید ابراهیم رئیسی کار خود را شروع کرده و خیلی جدی‌تر و سریع‌تر از وزرایش هم پیش‌ می‌رود. سه سفر استانی در سه هفته مصداقی از سرعت عمل و جدیت او است. سوال اما اینجاست که پروژه اصلی او در این دولت چه خواهد بود؟ آیا برای حل بحران‌ها موجود و مسائل اقتصادی می‌کوشد یا اهداف جدی و بزرگتری مثل ترمیم اعتماد عمومی و یا برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی دارد؟

تحلیل‌گران معتقدند که اهدف او بزرگ و در راستای ایجاد عدالت است منتها این امر از راهی غیر از حل مشکلات فعلی محقق نخواهد شد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا ایجاد عدالت را اصلی‌ترین موضوع و پروژه‌ای که دولت رئیسی باید به آن بپردازد، دانست و گفت: «دولت از هر سازوکاری هم که برای اصلاح امور استفاده کند، نهایتا باید به برقراری عدالت برسد. مطالبه مردم در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی، داخلی، اقتصاد و مسائل فرهنگی و ... همین است. چراکه یکی از مسائلی که در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد شکاف طبقاتی بود و این عدالت را خدشه‌دار کرد، ضمن اینکه به اعتماد عمومی خدشه وار کرد لذا اکنون باید دولت تمام تلاش خود را به کار گیرد تا اقداماتش در حوزه‌ههای مختلف منتج به عدالت شود.»

وی افزود: «دولت اکنون تلاش می‌کند که در کوتاه مدت یک سری اقدامات ضربتی انجام دهد اما باید این احتیاط را هم داشته باشد که کارگزاران او توان اجرای کارهای ضربتی را داشته باشند چون اگر در این مسیر با نقصان مواجه شود، تبعات منفی خواهد داشت».

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاه به اینکه «هنوز به غیر از مدیران ارشد که وزرا هستند، تغییراتی در دولت صورت نگرفته و مدیران کل و روسای سازمان‌ها همان عوامل دولت قبل هستند» گفت: « تقریبا سه هفته از رای اعتماد گرفتن وزرا گذشته و باید هرچه زودتر تکلیف مدیران میانی مشخص شود. نام این دولت انقلابی است و همان طور که رهبری هم فرمودند باید با عقلانیت کار کند و تصمیمات منطقی بگیرد. دولت اکنون شکل واقعی خود را نگرفته اما در بالای هرم شاهد اقدامات ضربتی هستیم».

واعظ آشتیانی توضیح داد: «تلاش دولت در حوزه اقتصاد تثبیت وضع موجود و نرخ اقلام به خصوص اقلام مصرفی مردم است. منطق هم همین را می‌گوید و قبل از هر کار جدیدی باید ابتدا وضعیت موجود را حفظ و تثبیت کرد. بعد از آن است که می‌توان نسبت به اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام کرد».

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه «دولت رئیسی کار سختی در پیش رو دارد» گفت: «هنوز جابه‌جایی نیروها نیز کاملا انجام نشده است. دغدغه دولت در شرایط فعلی حل مشکلات اقتصادی و بعد هم پرداختن مسائل زیرساختی است. امیدوارم که تیم اقتصادی دولت نیز یکدستی لازم را برای رسیدن به این هدف داشته باشد. البته تضارب افکار اجتناب ناپذیر است اما خروجی باید به نحوی باشد که همت لازم پشت همه کارها باشد».

وی توجه به سیاست خارجی را دیگر هدف و پروژه مهم دولت رئیسی دانست و تاکید کرد که وزارت خارجه درحال پیگیری آن است. 

واعظ آشتیانی همچنین گفت: «برای مرمت اعتماد عمومی هم آقای رئیسی به تنهایی دیدارهای مردمی انجام می‌دهد و امیدوارم در این مسیر به نحوی پیش برود که مشکلاتی ایجاد نشد. ضمن اینکه لازم است وزرا و تیم دولت نیز سرعت خود را با سرعت رئیس جمهور تنظیم کنند».

منبع: فردا

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 12545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =