توافق با آژانس انرژی اتمی چه تاثیری بر روی بورس دارد؟

در روزهای اخیر،‌ خبر توافق ناگهانی تهران و آژانس انرژی اتمی بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تحریریه،  طی دو  روز گذشته همزمان با حضور مدیر کل آژانس  انرژی اتمی  شاهد نوسانات منفی قیمت و در ادامه افت شاخص کل بودیم. به عنوان مثال ریزش چهل هزار واحدی شاخص کل منجر به از دست رفتن حمایت یک میلیون و پانصد هزار واحدی شد.  بازار ارز نیز تا حد زیادی از تحولات سیاسی اخیر تاثیر پذیرفت و همین موضوع باعث ریزش سنگین بازار سهام شد. این درحالی است که  امروز  شاهد آغازی متعادل در بازار بودیم در ادامه با توجه به تحرکات نرخ ارز احتمال بهبود تقاضا  محتمل خواهد بود.
در معاملات امروز سه شنبه تا کنون شاخص کل حدود 20 هزار واحد رشد کرده و محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحدی نزدیک شده است. لازم به ذکر است،‌ گروه های پالایشی خودرویی بانکی و فلزات اساسی در مدار مثبت و پر تقاضا میباشند.

این موج بزرگ تقاضا میتوان یک ریسک غیر منتظره برای کلیت بازار تلقی شود. درست یک سال قبلی نیز بارها شاهد این موجهای تقاضای بدون پشتوانه بودیم که همین موضوع باعث عدم خروج برخی سهامداران از سهام شاخص ساز و در نتیجه افت بیشتر سرمایه آنها شد. البته در خصوص تحولات سیاسی قضاوت دقیقی نمیتوان داشت اما به هر ترتیب گمانه زنی ها حاکی از احتمال بالاتر توافق و بازگشت ایران به مذاکرات وین دارد. این موضوع مشخصا باعث ایجاد یک موج ریزشی دیگر خواهد شد. واقعیت آن است که بازار به شدت به تحولات سیاسی واکنش خواهد داشت و از این منظر سهامداران بایستی با ریسک بیشتری معاملات خود را دنبال کنند.

پایان/

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 12569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =