شرط عجیب دولت: اعزام جوانان ایرانی به اربعین حسینی ممنوع؛ فقط پیرمردها اعزام شوند!

ستاد مرکزی اربعین زیر مجموعه وزارت کشور دولت رئیسی که شرط تزریق هر دو دوز واکسن کرونا را برای زائران ایرانی اربعین اجباری کرده، عملاً حکم به ممنوعیت اعزام تمام مشتاقان زیارت اربعین کمتر از ۴۰ یا حتی ۵۰ سال داده است! چرا که تزریق دوز اول واکسن کرونا برای افراد کمتر از ۴۰ سال هنوز شروع نشده است! در حالیکه دولت عراق هیچ اصراری برای واکسینه بودن زائران ایرانی نداشته است!

به گزارش تحریریه؛ با روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی و تغییراتی که در راس "ستاد ملی مقابله با کرونا" صورت گرفت، امید بسیار زیادی در توده مردم کشورمان ایجاد شده بود که امسال مسیر اربعین حسینی بدون محدودیت و با تمهیدات اندیشیده شده برای مشتاقان زیارت، بازگشایی شود.

اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان، در نهایت اعلام شد که امسال اعزام زائران ایرانی برای اربعین حسینی به‌صورت کاملا محدود و با سقف 30 هزار نفر انجام خواهد شد و در نهایت با سفر نخست وزیر عراق به ایران، ظرفیت نهایی 60 هزار نفر مورد توافق قرار گرفت!

از سویی برای 60 هزار زائر کشورمان که طبق اعلام رسمی ستاد اربعین حسینی قرار است به عراق و اربعین حسینی اعزام شوند، 3 شرط قطعی اعلام شد: تزریق 2 دوز واکسن کرونا، همراه داشن تست منفی PCR و اعزام فقط به صورت هوایی.

اما در حال حاضر این سؤال اساسی مطرح است که با توجه به اجباری بودن تزریق دو دوز واکسن کرونا برای داوطلبان اعزام به اربعین که از سوی کشورمان در نظر گرفته شده است، کدام دسته سنی از داوطلبان اعزام به اربعین تا به امروز موفق به تزریق هر دو دوز واکسن کرونا شده‌اند؟!

در پاسخ باید گفت با توجه به وضعیت واکسیناسیون در کشورمان و تعیین سقف سنی برای تزریق واکسن کرونا و اینکه واکسیناسیون از گروه‌های سنی بالای 70 سال آغاز شده، تا امروز فقط کسانی که میانگین سنی آنها بالای 60 سال است موفق به دریافت هر دو دوز واکسن کرونای خود شده‌اند!

یعنی ستاد مرکزی اربعین که شرط تزریق هر دو دوز واکسن کرونا را برای زائران اربعین اجباری کرده است، عملاً حکم به ممنوعیت اعزام تمام مشتاقان زیارت اربعین که کمتر از 40 یا حتی 50 سال دارند، داده است!! چرا که تزریق دوز اول واکسن کرونا برای گروه‌های سنی کمتر از 40 سال هنوز شروع نشده است و واکسیناسیون دوز اول گروه‌های سنی 40 تا 50 سال نیز به تازگی آغاز شده است و این دسته از داوطلبان نیز حداقل یک ماه دیگر، موفق به دریافت دوز دوم واکسن خود خواهند شد!

با این اوصاف، این سؤال در اذهان عمومی بی‌پاسخ مانده است که علت اصرار مسؤلان کشورمان برای اجباری شدن تزریق هر دو دوز واکسن کرونا برای زائران اربعین حسینی کشورمان چه بوده چرا که این شرط عملاً باعث حذف طیف گسترده‌ای از جوانان و حتی میانسالان زیارت اربعین شده است در حالی که مقامات عراقی اصراری برای واکسینه بودن زائران ایرانی اربعین نداشته‌اند!

همچنین تلخی این مسئله زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که در حال حاضر تورهای گردشگری ترکیه از مبدا کشورمان دایر است و با وجود وخامت وضعیت کرونا در بسیاری از شهرهای توریستی ترکیه، ده‌ها پرواز روزانه از استان‌های مختلف کشورمان به ترکیه انجام می‌شود و هیچ شرطی برای واکسینه بودن گردشگران ایرانی اعزامی به ترکیه در نظر گرفته نشده است!

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 12592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      خدا باعث و بانیش لعنت کنه که نمیذارن بریم کربلا
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      برای ترکیه نیاز به کارت واکسن نیست فقط برای کربلا کارت واکسن میخوان. خدا لعنتتون کنه
    • علی IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      اساتید دانشگاه و کادر پزشکی هم ممکنه واکسینه شده باشند چون یکماه گذشته از شروع واکسیناسیونشون
    • کریم IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      هدف کروناهراسان فقط تزریق واکسن وحذف میلیونها ایرانی است تاریخ تکرار گذشتگان است آنفولانزای اسپانیایی
    • GB ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      تاخبر رو خوندم یاد کار صهیونیستا افتادم که پایینتر از ۴۰ و۵۰ ساله ها اجازه شرکت در نماز جمعه بیتالمقدس رو نمی دن.یکجای کار میلنگه. کارهایی انجام سده که حقیقتش در ماههای بعدیا سال بعد مشخص میشه