۱۰ هزار میلیارد تومان حداقل درآمد دولت و دفترخانه‌ها از انتقال سند خودرو!

کف هزینه انتقال سند خودرو، یعنی هزینه انتقال سند پراید حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

به گزارش تحریریه و به نقل از فرهیختگان،  طبق آمارها در سطح کشور نزدیک به ۲۲میلیون خودروی فعال و دارای پلاک نصب‌شده در کشور وجود دارد. همچنین طبق اطلاعی هم که از شرکت‌های بیمه‌ای قابل‌دسترسی است، مردم به‌طور میانگین هر سه‌سال خودروی خود را عوض می‌کنند، یعنی تقریبا سالانه یک‌سوم کل ماشین‌های موجود معامله خودرو وجود دارد! که حدود ۷میلیون معامله خودرو می‌شود!

کف هزینه انتقال سند خودرو، یعنی هزینه انتقال سند پراید را مبنای محاسبه قرار می‌دهیم. هزینه نقل‌وانتقال سند ارزان‌ترین نوع پراید، یعنی سایپا ۱۳۱ SE مدل ۱۴۰۰، چیزی حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که اگر این عدد را در آن هفت‌میلیون معامله ضرب کنیم، به عدد بزرگ و عجیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم.

سهم دفترخانه‌ها از هر انتقال سند حدود ۳۵۰ هزار تومان است که این ۳۵۰ هزار تومان را هم ضربدر همان هفت‌میلیون کنیم، در حداقلی‌ترین میزان ممکن، چیزی حدود دوهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان عایدی دفترخانه‌های اسناد رسمی می‌شود! 

پایان/

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 12648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر فرمان IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 0
      احصال همین درآمدهای حرام است که برکت را از سفره مردم گرفته، کسب درآمد نامشروع توسط دولت و پرداخت به عنوان حقوق به کارگر و کارمند اسلامی نیست و باید به قوه قضائیه دراین خصوص تبریک گفت و تشکر کرد، ای کارشناسانی که درآمد دولت از هر طریق ممکن را مجاز می دانید فردا باید پاسخ گویی تبعات این گناه کبیره باشید کارکنان دولت این لقمه حرام را به بچه هایشان می دهند و خدا می داند آخر و عاقبت مردم چه می شود.
    • محمد رسولی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 0
      این پوا زور و ناروایی بوده که بی جهت از این مردم گرفتار گرفته شده است. دولت و سیستم مقصر است که اجازه داده بی جهت این پول زور و بی معنا از مردم مظلوم ما گرفته شود.