رمزگشایی «بیل گیتس» از همه گیری قریب الوقوع بعدی در جهان

«بیل گیتس» در اظهارنظری جنجالی از کسب آمادگی جهانی برای مقابله یک بیماری جدید در آینده با استفاده از کارخانه های عظیم mRNA در هند خبر داد

به گزارش تحریریه، روزنامه «Times of India» گزارش عجیبی را از اظهارات «بیل گیتس» مالک مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان منتشر کرده است. البته اظهارات چند سال قبل وی در مورد لزوم کاهش جمعیت جهان در کنار دخالت ها و کمک های سرسام آور کنونی او از صنعت دارو و واکسن جهان شائبه مداخله جمعیتی گیتس و همفکرانش را در امور جهان تقویت کرده است. 

«بیل گیتس» رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس، می گوید که نوع دلتا پایان دادن به همه گیری را تا سال ۲۰۲۲ برای جهان دشوار می کند، این سخنان برآورد سال گذشته وی را رد می کند. گیتس در مصاحبه تلفنی با روزنامه «The Times of India» در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد، از واکسیناسیون سالمندان گرفته تا ایجاد ظرفیت های کارخانه ای که به اندازه کافی برای تهیه واکسن برای کل جهان در عرض ۲۰۰ روز کافی است.

How Bill Gates became the voodoo doll of Covid conspiracies - BBC News

گزیده ای از این مصاحبه در زیر آمده است:

سال گذشته، شما در مورد احتمال پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۲ صحبت کردید. آیا هنوز فکر می کنید این امکان وجود دارد؟

گیتس: همه از نوع دلتا و میزان انتقال آن شگفت زده شده اند. هند اولین جایی بود که به طرز غم انگیزی رشد قابل توجهی در موارد ابتلا داشت. اگرچه تعداد موارد ابتلا به آن از میزان اوج کاهش یافته است اما ما باید این واکسن ها را بسیار وسیع تر از آنچه تاکنون انجام داده ایم، تزریق کنیم. من می گویم دلتا بدترین نوع مورد انتظار هر کسی بود و بنابراین احتمالا مواردی تا سال ۲۰۲۲ خواهیم داشت. اهمیت افزایش پوشش واکسن بسیار زیاد و حتی در حال حاضر بیشتر آشکار است. پیش بینی من بر اساس دلتا این است که ما تا حدی آن هدف را از دست داده‌ایم.

در گزارش «گُل کیپر» امسال بنیاد گیتس، شما نوآوری هایی را که کووید ۱۹ ایجاد شده برجسته می کنید. کدام یک از آنها دارای پتانسیل بالایی هستند؟

گیتس: اکنون که جهان آسیب پذیری را در برابر یک بیماری همه گیر درک کرده است، تحقیقات و اختراع وسیعی از ابزارهای جدید انجام خواهد شد. نخست در حوزه تشخیص، ما می توانیم بیماری را بسیار سریعتر تشخیص دهیم. درمان را می توانیم بسیار بهتر انجام دهیم. ما باید این هدف را داشته باشیم که آنقدر ظرفیت کارخانه ها را افزایش دهیم که حتی در عرض ۲۰۰ روز، بتوانیم واکسن کافی برای کل جهان تولید کنیم.

آیا این کار برای آمادگی برای همه گیری بعدی مفید است و آیا مزایایی فراتر از آمادگی همه گیری خواهد داشت؟ جواب قطعا بله است. پلت فرم mRNA ، ما با شرکت آلمانی «بایون تک» همکاری می کنیم تا واکسن HIV را با استفاده از فناوری mRNA آنها تولید کنیم. ما واکسن مالاریا داریم و فکر می کنیم که می توانیم یک واکسن بسیار ارزان آنفولانزا تولید کنیم و سطح جهانی آنفولانزا را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

در حالت ایده آل، ما برخی از این ویروس های تنفسی را از بین می بریم زیرا در واقع حتی در سال های عادی بار قابل توجهی برای سلامتی ایجاد می کنند و البته می توانند به شکلی تغییر شکل دهند که می تواند باعث همه گیری بعدی شود. امیدوارم همه کشورها تحقیقات خود را در این زمینه ها افزایش دهند. ما در حال افزایش بودجه تحقیقاتی خود با ایالات متحده، اروپا و انگلیس هستیم. امیدوارم که هند نیز به آن بپیوندد.

در کشورهای پیشرفته اتلاف واکسن زیادی صورت گرفت، چه کاری باید برای جلوگیری از این امر و تضمین همکاری بین المللی انجام شود؟

گیتس: در این موضوع تا حدودی نابرابری وجود داشت. ما می دانیم تعداد دوزهایی که در هر نقطه وجود دارد و کجا باید استفاده شود. ما آماده نبودیم؛ جهان آمادگی این همه گیری را نداشت. بنابراین وقتی به کوواکس نگاه کنیم که بنیاد گیتس هم در آن دخیل بود، درس هایی را در می یابیم. ما می توانستیم برخی کارها را بهتر انجام دهیم اما کلید آن تامین مالی بود که تا بهار ۲۰۲۰ هیچ کشوری غیر از ایالات متحده به آن عمل نکرد.

ما همکاری کاملی را بین مخترعان غربی و تولیدکنندگان هندی داشتیم. متاسفانه فناوری mRNA به شدت متفاوت است و هیچ ظرفیتی برای تولید این نوع خاص واکسن در خارج از کشورهای ثروتمند وجود نداشت. حتی در این کشورها هم موضوعی کاملا جدید بود.

باید مطمئن شویم که برای همه گیری بعدی کارخانه های عظیم mRNA در هند و دیگر کشورهای درحال توسعه وجود دارد. باید به هدف تولید ۱۰۰ روزه واکسن برای همه مردم جهان دست پیدا کنیم.

پایان/

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 12673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      14 2
      خداوند هرچه یهودی هست رو نابود کند.که هرچه فتنه و بدبختی روی زمین هست از این قوم پلید هست
    • ناشناس IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 2
      خدا لعن کنه خون آشام که هیتلر در برابر تو ناچیزاست
    • هنا AU ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      2 3
      خداوند هرچه یهودی هست رو نابود کند.که هرچه فتنه و بدبختی روی زمین هست از این قوم پلید هست الهی آمین
    • اسد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      4 2
      نکنه خودشون این «همه گیری ها» رو ایجاد می کنن؟!